• Anonym (Worklove)

Hur bli av med känslor för kollega?

Alltså jag vet inte hur jag ska göra när han är fastklistrad på mig 8 timmar om dagen. Sitter bredvid mig. Snuddar vid mig, klappar mig på axeln. Ger mig komplimanger, beröm, uppmärksamhet och tid. Ja absolut jag är vuxen människa och kan skärpa till mig och inte låta tankarna löpa amok men jag mår bra av det och vi har en otrolig kemi. 

Försökt distansera mig och ta lite avstånd men han är där hela tiden och söker sig till mig hela tiden. Känns som att den enda alternativet är att byta jobb. 

• Svar på tråden Hur bli av med känslor för kollega?
  • Anonym (Sluta gnäll)

Sätt gränser,  säg ifrån och sluta med ursäkter. 

Om du verkligen verkligen VILL få honom att sluta så gör du vad som krävs eller hur? 

Hade denna man varit någon som du inte haft känslor för hade du på 3 sekunder utan att blinka anmält honom för chefen och för sexuella trakasserier... 

Skärp dig. 

• Anonym (Huh)
    Anonym (Sluta gnäll) skrev 2024-10-14 21:54:45 följande:

Sätt gränser,  säg ifrån och sluta med ursäkter. 

Om du verkligen verkligen VILL få honom att sluta så gör du vad som krävs eller hur? 

Hade denna man varit någon som du inte haft känslor för hade du på 3 sekunder utan att blinka anmält honom för chefen och för sexuella trakasserier... 

Skärp dig. 

Det där är inte sexuella trakasserier. Att klappa någon på axeln och att ge komplimanger är INTE trakasserier!

Jag som på riktigt blivit utsatt för sexuella trakasserier ser ditt inlägg som en spott i ansiktet på mig!

TS: Det låter dock på dig som att du är intresserad tillbaka. Vad hindrar dig från att också göra närmanden?
  • Hjelm

Frågan är väl varför du upplever det som ett problem?

Är någon av er upptagen och det känns som att det är på väg att leda till otrohet?

Är kollegan i fråga någon som inte är din jämlike på jobbet och det vore olämpligt om ni hade en kärleksrelation?

Är du rädd att attraktionen ska göra att du huvudstupa "ramlar in" i något annat än vad du egentligen vill?

Många har träffat sin livskamrat på jobbet och det är inte på något vis varken ovanligt eller förbjudet med romantiska eller sexuella relationer mellan kollegor.

Svar på tråden Hur bli av med känslor för kollega?