• Anonym (Nybliven singelkille)

Kvinnor ge mig tips - hur skapar jag en attraktiv dejtingprofil

Hej alla där ute. Jag skulle vilja be er om tips och hjälp. Jag ska för första gången börja pröva på att nätdejta och tänkte skapa mig en bra profil. 
    Vill gärna få tips på hur en sådan profil ser ut? 

1. Hur många bilder bör jag ha? 

2. Hur ska jag vara på bilderna? Blick, ögon, klädsel, ställning m.m. Ansiktsuttryck? 

3. Vad ska jag skriva i min profiltext och hur lång bör den vara? Ska den vara charmig och lättsam eller mer seriös och strukturerad? 

4. Hur ska jag gå tillväga när jag chattar med kvinnor? Hur ska mina meddelanden struktureras? Ska de vara seriösa och strukturerade eller mer lättsamma? Hur väcker jag ett intresse? 

5. Vad för profiler går du som kvinna igång på? Vad får dig att haja till och vilja veta mer? Vilen sorts profil fastnar du för?

• Svar på tråden Kvinnor ge mig tips - hur skapar jag en attraktiv dejtingprofil

Om du ska besvara någon av mina 5 frågor så är den sista frågan mest relevant. Vad går i igång på? 

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Nybliven singelkille) skrev 2024-10-16 12:52:33 följande:

Om du ska besvara någon av mina 5 frågor så är den sista frågan mest relevant. Vad går i igång på? 

Varför är den sista frågan mer relevant än hur du väcker intresse? Det borde ju vara prio 1. Sista frågan är irrelevant så länge du inte skapar intresse.
  • Anonym (Rob)

Skriv ut din längd om du är över 180 cm.

Anonym (Rob) skrev 2024-10-16 12:54:41 följande:

Skriv ut din längd om du är över 180 cm.

Är 186 cm. Men det är ju var och varannan kille i Sverige. 
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-16 12:54:35 följande:
    Varför är den sista frågan mer relevant än hur du väcker intresse? Det borde ju vara prio 1. Sista frågan är irrelevant så länge du inte skapar intresse.
    Den är väl egentligen samma sak som hur jag ska väcka ett intresse, fast skriven med andra ord. Hur väcker jag ett intresse? För det är det jag vill göra. 
  • Anonym (Desperat och tar allt?)

Bara genom att tro att en profil, en text och en bild är det perfekt för den homogena gruppen kvinnor har du i princip bränt dina broar.

Självklar blir det bra om du visar bild på ditt hus utanför Nice, din våning i London och berättar om ditt stor arv som gjort dig ekonomisk oberoende samt din vältränade och välklädda kropp.

Utgå från vem du är och vad du vill ha. Sök till till en site som matchar detta. Var ärlig med vad du vill och tänk själv.

Anonym (Desperat och tar allt?) skrev 2024-10-16 13:05:53 följande:

Bara genom att tro att en profil, en text och en bild är det perfekt för den homogena gruppen kvinnor har du i princip bränt dina broar.

Självklar blir det bra om du visar bild på ditt hus utanför Nice, din våning i London och berättar om ditt stor arv som gjort dig ekonomisk oberoende samt din vältränade och välklädda kropp.

Utgå från vem du är och vad du vill ha. Sök till till en site som matchar detta. Var ärlig med vad du vill och tänk själv.

Men jag tänker på bilderna på mig. Hur ska de vara? 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nybliven singelkille) skrev 2024-10-16 12:56:09 följande:
    Är 186 cm. Men det är ju var och varannan kille i Sverige. 
    Du är längre än snittet.
  • Anonym (Desperat och tar allt?)
    Anonym (Nybliven singelkille) skrev 2024-10-16 13:09:41 följande:
    Men jag tänker på bilderna på mig. Hur ska de vara? 
    Vem söker du och för vad? Vad har du att erbjuda?

En det en silkonbimo för lite snabb sex, någon i 30-årsålldern som du vill binda dig med och bilda familj. eller 65+ att leva härligt pensionärsliv med resor och helger men särbo

• Anonym (Lagom)

Lagom är ett bra ord! Lagom seriös men med humor. Lagom genomarbetad profil. Lagom lång osv

Sedan beror det på VEM du faktiskt söker. Olika typer av profiler och meddelanden lockar ju olika typer av kvinnor.

Kanske luddiga råd men den perfekta profilen som lockar alla existerar nog inte. 

Svar på tråden Kvinnor ge mig tips - hur skapar jag en attraktiv dejtingprofil