Nätdejta? Har gett upp innan jag ens börjat.
Jag är en ung man, 24 år gammal. Har sedan början av sommaren planerat för att börja nätdejta. I början tänkte jag att det kunde vara ett utmärkt sätt att hitta någon på, lite naivt. Men med tiden har jag pratat med vänner, bekanta och kollegor om det och det känns inte som jag kommer ha en chans att hitta någon där.
De jag pratat med är ganska reko. Det är vettiga killar med schysta värderingar och välfungerande liv. Har arbeten, tränar, har vänner. Speciellt en av de här är också ganska snygg. Men jag har genom de här bara hört skit om nätdejting. Att det inte fungerar. Att du kan sitta och skicka ut till tusentals kvinnor och knappt får nått svar. Samtliga jag pratat med utom en har lagt ner det. Har även läst en del på familjeliv där många bekräftar den här bilden.
Så nu innan jag har börjat har jag redan tappat lusten totalt. Känns inte meningsfullt. Detta gör mig besviken då jag tillägnat en stor del av sommaren åt att försöka bygga en bra profil genom att ta bra bilder. Har arbetat hela sommaren med det. Jag var väldigt glas och energisk när jag höll på att ta bilder och hade mycket tankar kring hur jag kunde skapa en bra profil. Men nu känns det bara onödigt och dumt.