Hur viktigt är det egentligen att bo ihop?
Ja, vad tycker ni?
Jag börjar med mig själv sedan får ni gärna fylla på med era åsikter.
Upprinnelsen till tråden är att jag träffade på en gammal kompis på stan igår, vi har inte jättemycket kontakt numera (nära vänner under uppväxt/tonårstid) men vi är vänner på Facebook.
Hon har ju sett alla bilder jag och särbon lägger ut samt att det står relationsstatus också.
Hur som helst så frågade hon "när ska ni flytta ihop då", och jag svarade "troligtvis aldrig".
Ett svar hon blev mycket förvånad över.
Är det så himla konstigt att man inte har någon jätteönskan om att bo ihop?
Skulle iofs kunna tänka mig att det också beror på var i livet man befinner sig och vad man vill med framtiden.
Jag och min särbo är båda mellan 50 och 60, så några gemensamma barn är det inte tal om. De befintliga barnen är alla utflugna.
Vi har varit ett par i ca två år.
Vi har perfekta boenden båda två, jag i våning i stan med havsutsikt i mycket bra område, och han med villa ett par mil härifrån med "på-landet-känsla". Vem av oss skulle flytta, skulle båda göra sig av med våra boenden?
Jag kan förstå om man är ung och vill bilda familj osv, har ju gjort den resan själv. Men, allt gick så fruktansvärt fort. Man tänkte liksom inte efter innan det var ett faktum.
Så hur känner ni? Berätta gärna hur gamla ni är och hur länge ni varit ett par (om du är i en relation) och vad som gör samboskap så mycket bättre än att bo på varsitt håll.
Jag förstår att det inte finns några rätt eller fel, jag bara undrar hur andra resonerer