• Anonym (Gymmet)

Hur mycket får man låta på gymmet?

Jag var på gymmet igår, under en tid när ganska mycket folk var där. Gymmet är ganska litet. En kvinna klev upp på ett löpband och började springa intervaller. Efter ett tag började hon låta nåt vansinnigt. Det var stön av skrikkaraktär både under och mellan intervallerna. Folk vände sig och undrade vad det var som lät, på den nivån var det. Jag har själv tränat riktigt tuffa intervaller på löpband och stönat och andats högt och tungt, men det var verkligen ingenting mot detta. Hon hade dessutom stora hörlurar och hörde sannolikt inte sig själv.

Nu efteråt funderar jag - är det okej att säga till någon som låter så överjävligt? Hur mycket får man låta? Är det okej att vråla så att man överröstar andras musik och får andra att tappa koncentrationen?

• Svar på tråden Hur mycket får man låta på gymmet?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Gymmet) skrev 2024-10-22 12:47:27 följande:
    Hur mycket får man låta på gymmet?

Jag var på gymmet igår, under en tid när ganska mycket folk var där. Gymmet är ganska litet. En kvinna klev upp på ett löpband och började springa intervaller. Efter ett tag började hon låta nåt vansinnigt. Det var stön av skrikkaraktär både under och mellan intervallerna. Folk vände sig och undrade vad det var som lät, på den nivån var det. Jag har själv tränat riktigt tuffa intervaller på löpband och stönat och andats högt och tungt, men det var verkligen ingenting mot detta. Hon hade dessutom stora hörlurar och hörde sannolikt inte sig själv.

Nu efteråt funderar jag - är det okej att säga till någon som låter så överjävligt? Hur mycket får man låta? Är det okej att vråla så att man överröstar andras musik och får andra att tappa koncentrationen?

Klart du kan säga till, men gör det på ett bra sätt. Antagligen var hon inte medveten om det, eftersom hon inte hörde det själv.
  • Anonym (Anonym)

Har en tjej på mitt gym som låter som att hon får orgasm vid varje övning. Ingen som vågat säga något hittills men tänker att stör det måste man väl ändå få säga till?

• Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-22 12:51:49 följande:

Har en tjej på mitt gym som låter som att hon får orgasm vid varje övning. Ingen som vågat säga något hittills men tänker att stör det måste man väl ändå få säga till?

säg till henne att det är helt ok att ha högljutt sex med sig själv. Så länge man har det hemma och inte på gymmet.
  • Meddelande borttaget
  • Martins07

Du får våga säga att hon låter högt och borde sänka ljudet. 
    Det finns en annan sak. Folk som kommer med telefoner, sitter på maskiner och surfar medan vi som verkligen behöver träna får vänta. 
    Får man chatta och titta på mobilen får göra det i vänterum eller omklädningsrummet. Det är opraktiskt, ohälsosamt att ha hörlurar när man tränar. 
    Alla har betalat, de som gör det får visa hänsyn.

• Anonym (E)
    Martins07 skrev 2024-10-22 13:29:18 följande:

Du får våga säga att hon låter högt och borde sänka ljudet. 
    Det finns en annan sak. Folk som kommer med telefoner, sitter på maskiner och surfar medan vi som verkligen behöver träna får vänta. 
    Får man chatta och titta på mobilen får göra det i vänterum eller omklädningsrummet. Det är opraktiskt, ohälsosamt att ha hörlurar när man tränar. 
    Alla har betalat, de som gör det får visa hänsyn.

Jag har min kompis bror på Facebook som inte verkar göra annat än att ta selfies på gymmet, han blev nyligen pappa och här om dagen la han upp ett jävla photo shoot när han posar med sin 4 dagar gamla dotter på alla olika maskiner, måste säga att jag kräktes lite av det hela och jag var inte ens på gymmet, fatta om man vill träna så behandlas gymmet som någon fotostudie 
Svar på tråden Hur mycket får man låta på gymmet?