• Anonym (Lämna:()

Att gå eller inte

Jag har en kille som har bra sidor som jag verkligen älskar. Men så har han någon sida jag hatar. Han har enligt mig varit känslomässigt otrogen mer än en gång inte fysisk. Sexchatt o sånt. 
    Han sa han slutat men kom på honom göra de igen. Jag var påväg att lämna  helt men klarade det inte. :( . De va slut i 2 dagar bara sen var vi ihop igen. O samma sak samma löfte. Han ska sluta. 
    Jag älskar verkligen denna kile men detta beteende har skadat min tillit och jag blir ledsen .
    Jag vet knappt vad jag vill eller ska göra. 

• Svar på tråden Att gå eller inte
  • Anonym (Julgran)

Nånting du kan ta med dig att fundera över är varför hans känslor är viktigare än dina?  

Om han nu gång på gång visar att han inte går att lita på så har du ju alla bevis du behöver. 

• Anonym (Marika)

Du har sett att han inte respekterar dina känslor genom att inte hålla sitt ord.
    Du gav honom en chans att bevisa att dina känslor väger tyngre än hans sexchattande men icke!
    Där har du svaret.
    Gå vidare, han kommer att kunna svika dig fler gånger.
    Han värdesätter ju inte det ni har.
    Tråkigt men han verkar inte vara någon att satsa på.

• Dexter dot com

Ta och fundera på varför du hellre är tillsammans med någon som ljuger för dig och inte heller är helt nöjd med dig istället för att lämna? Är du så rädd att leva själv att du hellre lever med någon som inte respektera dig och gör dig olycklig? Att jobba på din självkänsla och lära dig trivas i ditt eget sällskap är välinvesterad tid !!

• Anonym (Lämna:()
    Dexter dot com skrev 2024-10-22 19:52:12 följande:

Ta och fundera på varför du hellre är tillsammans med någon som ljuger för dig och inte heller är helt nöjd med dig istället för att lämna? Är du så rädd att leva själv att du hellre lever med någon som inte respektera dig och gör dig olycklig? Att jobba på din självkänsla och lära dig trivas i ditt eget sällskap är välinvesterad tid !!

Förmodligen är självkänslan väldigt låg. Jag har svårt för att lämna/ bli lämnad, även om jag är olycklig eller rom jag har mer att vinna än förlora på att gå.  Som nu jag har verkligen ett bra liv som väntar om jag går.  Då kan jag " få tillbaka " familjen syskon osv. Tanken hade varit bo nära familjen. 
Svar på tråden Att gå eller inte