Vill inte fira födelsedagen
Snart fyller jag jämnt och har fått frågor om jag ska ställa till någon fest eller fira. Jag säger kategoriskt nej.
Orsaken är att första gången jag fyllde jämnt (som vuxen) så förstörde min sambo dagen redan på förmiddagen så till den milda grad att jag var redo att separera men fick gå till min fest och hålla tillbaka tårarna för att inte visa något för gästerna.
Andra gången jag fyllde jämnt så förstörde verkligen varenda inblandad person förutom min pappa min födelsedag. Det var verkligen så fruktansvärt smärtsamt för mig och visade så tydligt att jag inte betyder ett dugg för mina så kallade närmaste eller att dom ens har ett uns av respekt eller välvilja för mig. Det har gått 10 år men taggen sitter kvar än. Jag vill verkligen inte fira den här gången. Jag har inte firat mina födelsedagar sen den sista jämna födelsedagen för att det tog död på min glädje för födelsedagar.
Jag klarar inte en tredje jämn födelsedag som bara kommer att förstöras och ännu en gång visa hur respektlöst alla behandlar mig.
Vad ska jag säga när någon frågar och hur ska jag "fira" istället? Låsa in mig i min bostad och vägra gå ut och svara i telefon? Min pappa skulle bli väldigt ledsen om jag inte ville fira och han är den enda orsaken jag kan se att fira överhuvudtaget. Kan ni hjälpa mig att tänka ut något bra?