• Anonym (Tidig)

Tidiga sammandragningar?

Ni som känt av tidigare sammandragningar när i graviditeten började de? Jag tycker det känns ALDELES för tidigt för mig och jag är orolig att något är fel...

• Svar på tråden Tidiga sammandragningar?
  • Anonym (()

strax efter v 20, hade rejält med sammandragningar några månader sen och efter typ v 30 så minskade det och hade knappt några.

• Anonym (Tidig)
    Anonym (() skrev 2024-10-25 16:42:48 följande:

strax efter v 20, hade rejält med sammandragningar några månader sen och efter typ v 30 så minskade det och hade knappt några.

Blev du sjukskriven eller orkade du jobba? Vilken vecka kom bebis i? 
  • Anonym (()
    Anonym (Tidig) skrev 2024-10-25 17:41:57 följande:
    Blev du sjukskriven eller orkade du jobba? Vilken vecka kom bebis i? 
    Fortsatte jobba, men bm hotade med sjukskrivning. Jobbar på kontor, så inget fysiskt. Bebis vräks v41+ 😅
  • Anonym (Tidig)
    Anonym (() skrev 2024-10-25 19:18:24 följande:
    Fortsatte jobba, men bm hotade med sjukskrivning. Jobbar på kontor, så inget fysiskt. Bebis vräks v41+ 😅
    Fick mycket sammandragningar med första från typ v.34, blev magsjuk efter v.38 och de slutade helt. Ungen blev vräkt v.41+4 då och ville verkligen inte ut 😅
  • Millannn

Med första barnet, ca v 20 skulle jag tro - han kom på BF+2!
    Med andra barnet, ca v 15 skulle jag tro - hon kom på BF-4!
    Med tredje barnet som förövrigt ligger i magen nu (v 29) så startade dom v 14-15 men jag är som sagt inte orolig. Dom börjar tidigare med varje barn tror jag! 

• Anonym (Tidig)
    Millannn skrev 2024-10-25 20:56:31 följande:

Med första barnet, ca v 20 skulle jag tro - han kom på BF+2!
    Med andra barnet, ca v 15 skulle jag tro - hon kom på BF-4!
    Med tredje barnet som förövrigt ligger i magen nu (v 29) så startade dom v 14-15 men jag är som sagt inte orolig. Dom börjar tidigare med varje barn tror jag! 

Skönt att höra! Undrar om det är att man vet vad man känner efter? Förra graviditeten visste man ju ingenting! Trodde ryggsmärtor var för jag bara dåligy på jobbet och foglossningen var för att jag suttit dåligt 😅
Svar på tråden Tidiga sammandragningar?