• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: "Förbjud rösträtt för kvinnor" - era åsikter?

På Flashback är en mycket vanligt förekommande åsikt att man borde förbjuda rösträtt för kvinnor. Det är inget jag står bakom då jag tycker att båda könen ska ha samma sätt att påverka! 

Men väldigt ofta ser man den åsikten. Och ofta i trådar som handlar om migration eller brottslighet. De menar på att kvinnor är för liberala och vänster och att det i sig bidragit till att den sortens politik fått stor makt i Sverige, vilket påverkat migrationen och till exempel gängbrottsligheten som helt urartat och gjort Sverige till ett av Europas farligaste länder. 

Vad har ni för åsikter kring ämnet och kring detta fenomen? 

• Svar på tråden Flashback: "Förbjud rösträtt för kvinnor" - era åsikter?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym

Lysande när folk vill ge oss åsikter från Flashback som vi ska bemöta!

För vi är inte alls här för att slippa det...

• Anonym (Anonym)
    987124 skrev 2024-10-27 11:49:46 följande:
    Tråden är nu genom det ickeanonyma nicket certifierad av originalet Halvsvensk man.

1: 
    (alla trådar som skapas från Halvsvensk man och som inte är certifierade av 987124 är fejktrådar skapade av andra) 

2. Halvsvensk man skriver aldrig några inlägg i andra trådar utan bara i sina egna trådar - som är certifierade. 
    Varför kan du inte skriva under detta nick direkt. Du visar bara att du är fullkomligt paranoid.
  • EnAnonumius
    Tråden är nu genom det ickeanonyma nicket certifierad av originalet Halvsvensk man.

1: 
    (alla trådar som skapas från Halvsvensk man och som inte är certifierade av 987124 är fejktrådar skapade av andra) 

2. Halvsvensk man skriver aldrig några inlägg i andra trådar utan bara i sina egna trådar - som är certifierade. 
    Hissen verkar inte gå hela vägen upp här..... 🤔

1) Jaha, att skriva under reggade nicket är inget alternativ för att <fyll i valfri (bort)förklaring här>.....?

2) Tack för klargörandet...🙄🙄
    Men om du hade varit de minsta vettig så hade du skrivit med det reggade nicket i stället för att köra med dessa patetiska "certifieringar".

Bara ett tramsigt tilltag från din sida att hålla på så..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 11:49:33 följande:
    Flashback: "Förbjud rösträtt för kvinnor" - era åsikter?

Vanligt förekommande????

Nej du, hänger själv på Flashback (under annat nick)  och kan lugnt säga att det är knappast "vanligt förekommande".. Sant att det förekommer, men särskilt vanligt är det inte.
    Och jag har redan lagt min åsikt om detta, och det gjorde jag på Flashback..

Men något som börjar bli vanligt förekommande är att det finns en individ här på FL som startar trådar med att "förmedla" innehåll från Flashback, och skriver under anonymt nick för att sedan komma meds patetiska "certifieringar2 under sitt reggade nick... Nämner inga nick, men hoppas att du känner dig riktigt hårt träffad TS.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • jeolpeol

En fundering... Är det inte lättare att bara skriva inlägget utan att vara anonym istället för att måsta "certifiera" det?

Vad gäller några random flashbackares åsikter om kvinnlig rösträtt är det verkligen komiskt. "Kvinnor håller inte med oss, förbjud dem från att rösta! Det är kvinnorna som röstat vänster som är skyldiga till gängkriminalitet!"

Och männen som röstat vänster eller liberalt? Vad händer med deras rösträtt, eller är det bara kvinnor som ska straffas?

I och för sig hade det nog varit lättare att ta den här diskussionen på flashback direkt men jag har tappat bort mina inloggningsuppgifter 🤣

• Fjäril kär

Varför inte bara skriva rätt ut att det är DU som skapar dessa trådar på Flashback? 

• Anonym (J)

Den här trådens budskap är att berätta för kvinnor att det pågår en förändring i samhället där kvinnors kroppar, åsikter och frihet ska kontrolleras. En del av ett pågående polariserande propagandamaskineri. Man kan fråga sig var detta härstammar från och vilka politiska krafter avlägger en budget för det här. Vad är anledningen till att politiska krafter vill skapa ett missnöje bland Sveriges befolkning?

Fundera över det, jag tycker det är uppenbart vad dessa trådar syftar till.

• Anonym (Linnea)
    Anonym (J) skrev 2024-10-27 13:50:11 följande:

Den här trådens budskap är att berätta för kvinnor att det pågår en förändring i samhället där kvinnors kroppar, åsikter och frihet ska kontrolleras. En del av ett pågående polariserande propagandamaskineri. Man kan fråga sig var detta härstammar från och vilka politiska krafter avlägger en budget för det här. Vad är anledningen till att politiska krafter vill skapa ett missnöje bland Sveriges befolkning?

Fundera över det, jag tycker det är uppenbart vad dessa trådar syftar till.

Borde det inte vara vänstern isåfall som skapar dom, han är ju typ som en parodi på någon som är extremt konservativ/ höger. 

Först trodde jag iförsej att Halvsvensk man var någon som inte gillar muslimer som trollar och att han ska föreställa en extrem muslim. Han verkar iförsej ha svårt att bestämma sig för om han är muslim eller kristen.

Lutar åt att det antingen är någon som trollar och försöker få någon grupp att framstå som dålig (oklart vilken? Män? Muslimer? Kristna?  Folk som röstar höger?) eller helt enkelt en incel som inte mår speciellt bra. 

• Anonym (Abc)

Är det inte lite väl mastigt att diskutera några få flashbackindividers åsikter så här? 

Det är knappast idéer som kan få något genomslag. 

• Anonym (Kalle)

Det är bara idioter som står för den typen av åsikter, typiskt FB. Onödigt att föra över sådant trams hit.

• Anonym (Guldfisk)

Vore det inte bättre att inte låta män rösta/bestämma/ begå brott och starta krig.

• Anonym (J)
    Anonym (Linnea) skrev 2024-10-27 14:03:54 följande:

Borde det inte vara vänstern isåfall som skapar dom, han är ju typ som en parodi på någon som är extremt konservativ/ höger. 

Först trodde jag iförsej att Halvsvensk man var någon som inte gillar muslimer som trollar och att han ska föreställa en extrem muslim. Han verkar iförsej ha svårt att bestämma sig för om han är muslim eller kristen.

Lutar åt att det antingen är någon som trollar och försöker få någon grupp att framstå som dålig (oklart vilken? Män? Muslimer? Kristna?  Folk som röstar höger?) eller helt enkelt en incel som inte mår speciellt bra. 

Det är ganska simpelt egentligen. Polariserar man mellan olika grupper så är det missnöjet som vinner (och missnöjespartier i slutändan) Åsikterna spelar mindre roll. Ts skulle kunna framställa sig som en extremfeminist och slutresultatet blir densamma. Så fungerar den här sortens manipulation av åsikter. Problemet är förstås att det också troligen bidrar till framtida terroristattacker. Någon som via manipulationerna väljer att skada andra för att den är så, så arg.

Det är ju ganska uppenbart att det ligger (betalda) politiska krafter bakom. 
  • Anonym (nej i verkliga livet!)

Nej TS, det är inte vanligt förekommande bland män att dom anser att kvinnor inte ska ha rösträtt, det finns alltid små grupper som har vissa åsikter gällande allt möjligt, du har snöat in på en liten klick män på flashback som har extrema åsikter om kvinnor.
    Gå ut och prata med vänner, kollegor, släktingar mfl så kommer du att upptäcka
    att den stora majoriteten av män inte har dom åsikterna som den lilla klicken du 
    läser om i Flashback.
    Lev ute i samhället istället för att följa en liten grupp män som har kvinnoförakt.
    Du förstår att män som har barn både döttrar och söner vill givetvis att alla barn ska ha samma förutsättningar till fria liv med fria val av utbildning och jobb, rösta på vad dom vill, träffa vem dom vill osv. 

• Anonym (Berra)

Inte ens de mest hårdföra feminister har föreslagit slopande av rösträtt för män. Ändå är TS mest rädd för feminister. Säger mest om TS själv.

• Agnescecila

1: 

Det är inte helt sant, Han/hon svarar även under andra trådar. Kanske inte ofta, men jag har sett svar från detta nick, så via det inte finns fler med detta anonyma nick.
  • Anonym (Bullsjit.2.0)

1: 

Tråden är nu genom det anonyma nicket Bullshit.2.0 certifierat och kapat från Ts. 

1. Alla trådar som startas eller besvaras av Halvsvensk man och 987124 är fejktrådar och skapade i syfte att sprida desinformation

2. Bullshit.2.0 besvarar alla startade trådar från dessa användare genom att certifiera dom som bullshit .
Svar på tråden Flashback: "Förbjud rösträtt för kvinnor" - era åsikter?