• Anonym (Berta)

Har aningar om att maken försöker med både lite piska och morot för att få mig att minska i vikt. Hur får man lunsen att själv minska omfånget?

Tips tack

• Svar på tråden Har aningar om att maken försöker med både lite piska och morot för att få mig att minska i vikt. Hur får man lunsen att själv minska omfånget?
  • Fjäril kär

Börja med lätta saker som faktiskt är noll ansträngning och gläd dig över att det inte är svårare än så att börja.  Små saker gör större skillnad än du tror. 

Typ, drick alltid vatten till maten. Välj grönsaker på mackan, drick kaffet utan socker osv osv...

Mycket lättare att sen ta nästa steg och det kommer inte kännas det minsta jobbigt heller även om det kan bli sånt som kräver lite av dig. 

• Anonym (L)

Du hade ju nyss en tråd som togs bort. Varför starta en ny?

• Aniiee

Börja med lite ärlighet....

Erkänn först att du bara gjorde en tvärtomtråd för att din förra tråd togs bort. Sen kan du ta nästa steg.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Vettig)

Först skulle jag vela fråga dig själv om du ens behöver gå ner i vikt eller är maken dum i huvet. Om de nu skulle va så att du skulle behöva så är de inte så svårt som man tror. Du kan i stort sätt äta vad som helst men i lite mer strikta mängder. Jag vet inte om du förstår om kalorier men om du äter 2500 kcals om dagen behöver du bara äta 500 mindre för att kunna gå ner dvs kalorieunderskott

Svar på tråden Har aningar om att maken försöker med både lite piska och morot för att få mig att minska i vikt. Hur får man lunsen att själv minska omfånget?