Ex vill försöka igen efter lång tid
Hej alla kloka människor!
Ny här på forumet och tänkte lätta mitt hjärta för förhoppningsvis kloka svar.
Jag och mitt ex har en Ross och Rachel relation med två barn och en lång relation bakom oss. Gifta i 10 år för 10 år sedan. Efter ett uppbrott på två år bestämde vi oss för att försöka igen. Det höll i 3 år innan hon bestämde sig för att lämna en andra gång. Det har inte varit något dåligt inblandat utan anledningen hon har gett är att vi varit för olika på huruvida vi är öppna för nya utmaningar och att vara öppna för äventyr. Jag gillar mer när utvecklingen går framåt i lagom takt och hon är väldigt mycket mer framåt och fokuserar mycket på karriär.
Efter 4.5 isär bestämde jag mig för att tillåta mig själv att bli lycklig igen. Nu 6 månader senare har jag träffat en kvinna och inlett ett förhållande. Berättade detta för våra barn (15 och 17) som blev glada för min skull. Berättade även för exet vilket kändes respektfullt för att ingen annan skulle berätta först. Efter att hon smält det ett par dagar så ville hon prata om det praktiska. (Vi har firat högtider, semestrar och liknande sedan det tog slut) Att vi inte skulle fira jul tillsammans mer osv.
Sen berättar hon att hon hoppats under alla dessa år att vi ska hitta tillbaka igen, vilket även jag hoppats på. Jag älskar och kommer alltid älska denna kvinna och mitt hjärta är nu otroligt splittrat mellan vad som skulle kunna bli en fin relation igen, samt min nya. Hon påstår att hon omvärderat vad som är viktigt i livet och att hon önskar uppleva det med mig.
Hur tänker ni? Det är svårt att sammanfatta mängden nyanser och synvinklar i ett första inlägg.
Tack