Min sambo är inte kär i mig men säger att hon älskar mig
Min sambo sedan 11 år och mor till mitt barn berättade för mig häromdagen att hon inte längre är kär i min och vill separera. Hon säger att hon älskar mig fortfarande och hon har tydligt visat att hon har fysisk attraktion till mig men är inte kär längre.Jag älskar henne fortfarande likamycket som jag alltid gjort, faktiskt mer för varje dag. Men hon säger att jag varit dålig på att visa det och hon gråter mycket och säger att jag borde berättat för henne hur jag kände och visat det mera. Hon säger att hon förstört allting och är väldigt ledsen. Samtidigt som jag är helt knäckt så är hon väldigt mån om mig att jag ska må bra osv.
Hur ska jag göra? Ska jag ge upp på mitt livs stora kärlek eller ska jag försöka kämpa? Vad gör jag om hon inte vill kämpa? Ger jag upp då?
Många äldre vänner säger till mig att man behöver inte vara kär alltid i ett långt förhållande så länge kärleken och attraktionen finns kvar. Jag är så förvirrad.
Vad ska jag göra och hur ska jag tänka? Jag vill ju kämpa men jag vill inte att hon stannar bara för plikten men jag tror att hon kanske kan få tillbaka känslorna för mig. Eller?
Snälla ge mig lite råd och fundera med mig kring det här.