• Anonym (Singeln)

Tänk om jag aldrig mer får uppleva kärlek

Jag är en 45-åring kvinna som tidigare levt i en 12-åring relation där kärleken tog slut och där vi båda kände att vi inte kunde förbli ett par längre. Efter detta har jag levt singel i ett år med drömmen om att hitta en ny man, men det leder verkligen ingen vart och jag börjar som smått ge upp. 

Jag ska inte påstå att jag har haft otur med mina dejter, för det har jag inte. Jag  i nästan samtliga fall fått åtminstone 3-4 dejter innan det runnit ut i sanden. Vissa har känt mer, men där har jag fått bromsa eftersom jag själv inte haft rätt känslor för honom. I ett av fallen föll jag för mannen ifråga och han var också intresserad, men var ändå inte redo för en djupare relation. 

Jag börjar nu mer och mer oroa mig för att jag inte ska få uppleva kärlek igen. Att det liksom är för sent. 

Jag har själv inte helt lätt att klicka med nån, så delvis ligger det hos mig själv. 

Hur är det för er andra kvinnor i min ålder, upplever ni samma sak? Att det är svårt att finna någon. 

• Svar på tråden Tänk om jag aldrig mer får uppleva kärlek
  • Anonym (Granbarr)

Klart att du kommer få uppleva kärlek igen men jag tror kanske att du behöver ta ett kliv tillbaka från dejting och reflektera över dig själv,  dina krav, dina dejter du haft och nånstans maxa möjligheterna och att det funkar bättre med tiden. 

Jag har ett måtto jag alltid har i bakhuvudet för att påminna mig själv om vem och vad som är det viktigaste att fokusera på : "potential är bara en synonym för fel val " 

Dvs kompromissa aldrig med dig själv 

• Anonym (Man)

Såg att du frågar kvinnor, men svarar ändå utifall det skulle vara intressant att höra hur det har fungerat för en man.

Jag dejtade rätt mycket under ca tre år innan jag hittade rätt.
    Träffade flera under några månader och några har det jag som avslutade med för det inte kändes som vi hade en framtid eller att vi hade olika mål. Dom fall kvinnorna avslutade gjorde dom det helt plötsligt och jag blev både sårad och ledsen då jag inte hade känt som vibbarna alls.

Hur många har du träffat? Jag tycker det känns som många tror att gräset är grönare på andra sidan nuförtiden när det finns så många möjligheter att dejta vidare. Jag är några år äldre än dig och har gjort klart barnbiten.

• Anonym (Singeln)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-02 17:11:46 följande:

Såg att du frågar kvinnor, men svarar ändå utifall det skulle vara intressant att höra hur det har fungerat för en man.

Jag dejtade rätt mycket under ca tre år innan jag hittade rätt.
    Träffade flera under några månader och några har det jag som avslutade med för det inte kändes som vi hade en framtid eller att vi hade olika mål. Dom fall kvinnorna avslutade gjorde dom det helt plötsligt och jag blev både sårad och ledsen då jag inte hade känt som vibbarna alls.

Hur många har du träffat? Jag tycker det känns som många tror att gräset är grönare på andra sidan nuförtiden när det finns så många möjligheter att dejta vidare. Jag är några år äldre än dig och har gjort klart barnbiten.

Hur gamla är dina barn? 

Jag har väl träffat uppemot ett tiotal totalt. Håller med dig om att många verkar tro att gräset är grönare på andra sidan. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Singeln) skrev 2024-11-02 20:20:59 följande:

Hur gamla är dina barn? 

Jag har väl träffat uppemot ett tiotal totalt. Håller med dig om att många verkar tro att gräset är grönare på andra sidan. 

Mina barn är 18 och 19 nu. Jag träffade nog runt 60-70 kvinnor totalt. Låter mycket så här i efterhand men dom flesta blev det bara en enkel träff med.

Inte lätt att träffa rätt i vuxen ålder. Hur gamla barn har du?
  • Anonym (Man)

Och självklart kommer du få uppleva kärlek igen.

• Anonym (Singeln)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-02 20:25:05 följande:
    Mina barn är 18 och 19 nu. Jag träffade nog runt 60-70 kvinnor totalt. Låter mycket så här i efterhand men dom flesta blev det bara en enkel träff med.

Inte lätt att träffa rätt i vuxen ålder. Hur gamla barn har du?
    4, 6 och 8 år är de. 

Ja, det var många! Jag som tycker att jag har träffat många. :D Jag föredrar dock att ha ganska djup kontakt innan jag träffar någon IRL och brukar kunna sålla bort en hel del redan där. Har bara träffat såna som jag känt mig tillräckligt intresserad av. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Singeln) skrev 2024-11-02 20:28:41 följande:
    4, 6 och 8 år är de. 

Ja, det var många! Jag som tycker att jag har träffat många. :D Jag föredrar dock att ha ganska djup kontakt innan jag träffar någon IRL och brukar kunna sålla bort en hel del redan där. Har bara träffat såna som jag känt mig tillräckligt intresserad av. 
    Får väl erkänna att alla träffar inte har så så seriösa heller. Även om min ambition var att träffa någon för livet så stängde jag inte dörren för något lättsamt heller. 
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Singeln) skrev 2024-11-02 20:28:41 följande:
    4, 6 och 8 år är de. 

10 stycken är ju inte speciellt många på ett år, så jag tycker inte att du ska tänka att hoppet är ute. Sen tänker jag att en del kanske kan bli avskräckta av att du inte bara har barn, utan tre stycken, som dessutom ff är ganska små. Men ge inte upp - plötsligt händer det 😊 För mig tog det ganska exakt ett år (jag var i samma ålder som du) innan jag träffade rätt, men då hade jag å andra sidan dejtat betydligt fler än du (och mina barn var också lite äldre).
Svar på tråden Tänk om jag aldrig mer får uppleva kärlek