• Anonym (Jag)

Anorgasmi vid sex

Endast seriösa svar, tack.

Jag är en 49-årig kvinna som skrivit här nån gång tidigare. Jag har situationell anorgasmi (googla det) och har aldrig kommit i sällskap av nån annan.

Jag kommer lättast i duschen, kan också komma med vibrator men inte alltid. Men jag är alltid ensam när jag kommer. Trots att det är väldigt skönt misstänker jag att mina orgasmer inte är så starka, jag känner inte igen mig i vissa beskrivningar här inne. Det skönaste är nästan sekunderna före, och jag känner aldrig att det strålar ut i hela kroppen (som jag hör vissa beskriva det).

Jag gillar verkligen sex och har sett mig som sexuell, åtminstone i mina bra perioder. På sistone har jag dock stundtals mått dåligt över att jag aldrig kommit med nån. Jag har varit hos sexolog, det gav inte så mycket annat än att jag fick överblick över min sexuella historia (tidig pubertet och kroppskomplex, sen och svår sexdebut, dålig självkänsla m.m.). I september tog det slut med min kk, som jag träffade i ett år. Han fullkomligt älskade att slicka mig och jag har nog aldrig fått så mycket och skönt oralsex som av honom. Jag var helt säker på att jag skulle kunna få orgasm med honom. Fastän jag var kåt, vi hade mycket härligt sex, han slickade mig skönt i en halvtimme och jag skrek av njutning så hände ingenting. Ibland onanerade vi tillsammans och jag använde min vibrator och det var jätteskönt, men nej.

Nu lever jag i celibat och fokuserar på annat. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på detta. Jag misstänker att de flesta män förväntar sig att man kommer. Förut i mitt liv brydde jag mig inte så mycket om det eftersom jag såg det som omöjligt för mig att komma och fokus ändå var på mannen och hans orgasm. Men i takt med att jag blivit mer medveten så känns det allt sämre. Jag känner att jag inte kan leverera, fastän min orgasm inte ens skulle vara för nån annans skull, utan för min egen skull.

Jag loggade nyss in på sajten där jag hittade min kk, och fick meddelanden som ?jag ska slicka dig till orgasm efter orgasm?. Kanske upphetsande för dem som kommer lätt, men för mig blir det bara ångestskapande. Jag märker att jag drar mig undan och inte tar initiativ, för jag tänker att det ju ändå finns andra kvinnor där ute som faktiskt kan få orgasmer vid sex, och de är väl sexigare då.

Usch, jag vill inte hamna i de här tankarna och känna mig hindrad. Det ligger ju också en motsättning i att jag vill att en man ska acceptera mig som jag är, samtidigt som han inte ska skita i min orgasm, utan engagera sig, fast utan att rata mig om (när) jag inte kommer. Det här är rätt känsligt för mig. Hur kan jag tänka?

• Svar på tråden Anorgasmi vid sex
  • Anonym (Jonny)

Kanske kan en man hålla dig sällskap medan du tillfredsställer dig själv, han kan göra detsamma. Kanske kan vara en väg att närma er/dig en orgasm med sexpartner.

Jag är äldre, min fru och jag kan inte längre få orgasm tillsammans genom penetration, och hon föredrar satisfyer framför att bli slickad. Vi avslutar sköna stunder med att ha egensex tillsammans, sida vid sida. Hon med satisfyer, jag med masturbator/fleshlight eller handen.

Alla sätt är bra utom de dåliga.

• Tecum

Tror du ska börja i andra ändan så att säga. Fokusera på att hitta en man som du verkligen tycker om och är trygg med. Det gör inget om ni har sex men förvänta dig inte så mycket i början. Men när ni byggt upp förtroendet så berätta hur det ligger till och att du vill försöka få orgasm med honom men att han inte ska ta åt sig om det inte går. Förhoppningsvis kan ni arbeta bort den press du känner och lyckas.

Svar på tråden Anorgasmi vid sex