Tänk att få skriva detta: Jag är gravid!!!!
I morse kl 6 visade grevtestet ett mycket klart och tydligt plus efter vårt första IVF/ICSI. Jag sitter vid datorn på jobbet nu och kan inte sluta le. Efter några tårar av lycka i morse har det blivit en varm, skön känsla i bröstet. Helt overkligt.
De sista dagarna före testet (som jag tog 18 dagar efter ÄP) har jag haft lite känningar långt nere i magen. Inte den där berömda molvärken, utan snarare stickningar på sidorna, mot äggstockarna till. Eftersom jag har haft ont i brösten ända sen den sista sprutan har jag inte tagit det som ett tecken, även om värken inte har suttit på utsidan av brösten mot armhålorna (som det brukar kännas vid ägglossning) utan mer på insidan den här gången.
Jag har varit skeptisk till allt som har kännts lite onormalt och skulle kunna vara symptom och antagit att det berott på progesteronet. Men så var det alltså inte.
Så nästan exakt två år efter att vi började vår resa mot bäbis har vi nått fram till pluset. Nu håller vi tummarna för att det ska räcka hela vägen fram. Kram till er alla där ute som fortfarande kämpar.
Om ni är nyfikna på mina tankar under ruvarperioden är ni välkomna till min dagbok och följa med i glädjen / ångesten under de senaste veckorna.
- AnneLis