• Anonym (ängslig student)

Ta igen missat innehåll?

Hej,

förstår att majoriteten att personerna här är redan klara med deras studier och har nu ett "familjeliv" men det kanske finns diverse studierande i familjer. 

Jag försöker ta reda på hur jag kan ta igen innehåll i en kurs jag har missat i ett tag, någonstans på nån föreläsning gav jag upp på att förstå en ekvation och därefter blev det en del saker som man inte tog tag i som gjorde att alla föreläsningar efter det blev obegripliga. 

Innan jag började med civing utbildning hörde jag av unga som vuxna om hur det inte är rekommenderat men det går att sitta o förbereda sig inför en tenta på en kväll. 

Kanske tröstande att höra era historier....

• Svar på tråden Ta igen missat innehåll?
  • Anonym (Chill student)

Hej!

Jag är student just nu, även om jag nog är dubbelt så gammal som du. 

Det här du har missat, gör det att du kommer bli underkänd på kursen? Är det en stor kurs, och måste du bli godkänd nu för att fortsätta på ditt program?

Att bara satsa på omtenta är ju ingen idé om du inte förstår uppgifterna. Finns det någon kursare du kan ta hjälp av med typ föreläsningsanteckningar? Någon kursare du kan plugga ihop med inför tentan?

Om det är totalt kört kan du se om den kurs du har svårt med finns som fristående kurs, så du kan läsa den igen nästa hösttermin. Sen anmälan till vårterminen annars? Du får läsa 45 hp per termin max, antagligen är ditt program 30 hp/termin, så det finns marginal att läsa mera man du vill eller behöver.

Svar på tråden Ta igen missat innehåll?