Aldrig varit så trött och orkeslös
Och frusen! Det är själva fan vad jag fryser. Och är trött. Och orkeslös.
Jag diagnosticerades i våras med diabetes. Blodsockret låg skyhögt. Jag har pratat lite om det på forumet och fått mycket skäll för att planen från läkaer och diabetessjuksköterska ville sänka blodsockret långsamt. De är tydligen antingen unga och oerfarna eller gamla och inte uppdaterade på forskningen enligt vissa på FL. Men men,
Under sommaren och hösten när blodsockret hamnat under 10 (då målet varit 12-14 och lite senare 10-12), har jag alltid börjat frysa. Jag som ALDRIG fryser.
Nu är målet fram till jul att ligga under 10 i dagssnitt. Och det har jag nu gjort i ca 2 veckor. Snittat på 7,3, vilket jag vet fortfarande är i överkant för normala människor. Och herre jävlar vad dåligt jag mår. Jag har bokstavligen sovit/halvsovit bort flera dagar under dessa två veckor. Och jag VET att det är blodsockret, för de få gångerna när det har legat över 10 ett par timmar (pga felberäkningar) så har jag mått mycket bättre.
Jävla tvärt-omkropp jag har.
Jaja, jag ville som vanligt mest bara klaga av mig. Men ärligt, ska det fortätta så här så kommer jag på allvar börja fundera på om det är värt det.