• Zento

Mycket utlösning, kan man minska?

Hej, jag får väldigt mycket utlösning.
    Vid oralsex får sambon i princip hela munnen full, vilket jag förstår kan vara lite jobbigt!

Finns det något knep att minska sin mängd vid utlösning? Jag är steriliserad så spermierna är redan borta ur ekvationen :) 

Tacksam för era tankar!

• Svar på tråden Mycket utlösning, kan man minska?
  • Anonym (Finns sätt)
    Zento skrev 2024-11-12 09:52:29 följande:
    Mycket utlösning, kan man minska?

Hej, jag får väldigt mycket utlösning.
    Vid oralsex får sambon i princip hela munnen full, vilket jag förstår kan vara lite jobbigt!

Finns det något knep att minska sin mängd vid utlösning? Jag är steriliserad så spermierna är redan borta ur ekvationen :) 

Tacksam för era tankar!

Vet att en del män kör "Semen retention" för att helt stoppa utlösning med en teori om att vi män förlorar en massa energi iom att vi får utlösning. Sen om det stämmer eller inte låter jag vara osagt, poängen är i alla fall att det går att stoppa det helt och hållet.

Tänker att ett mellanting där kan vara att stoppa hälften eller något men har ingen aning. Kanske värt att kika närmre på om det är ett problem för er del?

• Anonym (Man)

Utlösning oftare ger mindre mängd. Men ni kanske har sex ofta redan?

• Zento
    Anonym (Man) skrev 2024-11-12 12:26:40 följande:

Utlösning oftare ger mindre mängd. Men ni kanske har sex ofta redan?

Hej, vi har inte sex speciellt ofta men jag "håller igång" själv, vet dock inte hur ofta man bör ejakulera för att det ska minska. Kanske borde prova!
  • Zento
    Anonym (Finns sätt) skrev 2024-11-12 10:02:22 följande:

Vet att en del män kör "Semen retention" för att helt stoppa utlösning med en teori om att vi män förlorar en massa energi iom att vi får utlösning. Sen om det stämmer eller inte låter jag vara osagt, poängen är i alla fall att det går att stoppa det helt och hållet.

Tänker att ett mellanting där kan vara att stoppa hälften eller något men har ingen aning. Kanske värt att kika närmre på om det är ett problem för er del?

Aldrig hört talas om, men det ska jag prova! Vid oralsex kanske man kan lära frun det där så får hon styra själv mängd hehe. Bra tips
  • Anonym (Finns sätt)
    Zento skrev 2024-11-12 14:58:35 följande:
    Hej, vi har inte sex speciellt ofta men jag "håller igång" själv, vet dock inte hur ofta man bör ejakulera för att det ska minska. Kanske borde prova!

För egen del kom det nästan bara damm när jag och min fru började dejta eller när jag dejtade och var ung överlag. Pratar kanske om den femte utlösningen den dagen, så visst blir det mindre av det med men så kan man inte hålla på. Eller inte jag i alla fall, då hade jag inte gjort något annat haha!

Men ja, 1-2 gånger inför om man misstänker att det kanske blir lite mys på kvällen är nog inte helt dumt det heller

• Anonym (Man)
    Zento skrev 2024-11-12 14:58:35 följande:
    Jag vet inte heller. Vi har sex sällan, så det blir rejäla satser när det väl går, men frun tar inte i munnen, så det är inget problem. Jag tänker mig att det blir betydligt mindre mängd om man t ex har sex varannan dag jämfört med om man har 2-3 gånger per månad som vi,

Hon hade tidigare en pojkvän som kunde flera gånger i rad. Då kom det betydligt mindre andra gången och nästan ingenting den tredje.
  • Anonym (Finns sätt)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-13 08:30:20 följande:
    Jag vet inte heller. Vi har sex sällan, så det blir rejäla satser när det väl går, men frun tar inte i munnen, så det är inget problem. Jag tänker mig att det blir betydligt mindre mängd om man t ex har sex varannan dag jämfört med om man har 2-3 gånger per månad som vi,

Hon hade tidigare en pojkvän som kunde flera gånger i rad. Då kom det betydligt mindre andra gången och nästan ingenting den tredje.
    Lite OT, men varför vet du det om hennes tidigare pojkvän?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Finns sätt) skrev 2024-11-13 10:08:26 följande:
    Lite OT, men varför vet du det om hennes tidigare pojkvän?
    Vi pratade om det bara. Hon tänkte sig i början att jag skulle kunna komma flera gånger. Jag har aldrig klarat det, men det väckte min nyfikenhet så när jag frågade, berättade hon lite, förstås inget detaljerat. Tidigare erfarenheter är inget jättekänsligt för oss utan något som kan beröras lite lätt.
Svar på tråden Mycket utlösning, kan man minska?