Jag måste prata om min bror!
Min brorson brukar ofta hamna i trubbel och bråk i skolan. Hans största problem är bristen på respekt för andra människor. Därför lyssnar han inte på lärarna, han lyssnar inte på vuxna och skrattar bort alla tillsägelser han får. Han är gränslös och ingenting hjälper.
Men jag anser inte att detta är hans fel. Han har nämligen en far, min bror, som själv bidrar till hans bristande respekt mot människor. Bland annat brukar han sitta tillsammans med sin son och busringa folk, han brukar jävlas med andra människor tillsammans med honom och dessutom brukar han provocera andra, bland annat mig, när hans brorson är med honom. Hur i helvete tänker han att hans son ska ha respekt för andra människor när han själv sitter och visar att det är okej att vara totalt respektlös mot andra genom sitt beteende?
Jag har flera gånger sagt detta till min bror, men han blir bara förbannad och lägger på eller så går han därifrån skrikande. Snälla FL, vad fan ska jag göra? Jag vill verkligen att min brorson ska lära sig detta med respekt för andra människor, för jag tror att hans beteende bottnar i en brist på detta.