Han vill att jag ska ner i vikt
Hej!
Har träffat en kille i fyra månader nu och vi är i 30-årsåldern. Skulle säga att jag är normalbyggd, något bitigare än snitt-tjejen för jag styrketränar i snitt 4 dagar i veckan och har gjort så i fyra år. Även om jag har tre kilo ner innan jag blir nöjd (blir man nånsin det?) vilket han vet om.
Hur eller hur. Jag och killen kom hem från en utlandsresa där vi båda unnade oss lite väl mycket. Nu har jag skött kosten sen dess och gått ner det jag gick upp när vi var där, och nu under kort tid har han:
- Bett mig ställa mig på vågen efter honom (jag sa nej, absolut inte, varför skulle jag?)
- bett mig hålla ut min arm så att han kan "kolla på den" för han ville se hur den såg ut, när jag stod i t-shirt
- Bett mig våga mig igen (då sa jag ifrån på allvar)
- Räknat ut mitt kaloribehov "men han fick ju gissa vikten" som han sa, och sagt hur mycket jag behöver äta för att gå ner i vikt (vilket han vet att jag har koll på då kost och träning är ett stort intresse för mig)
Sen säger han på skämt "du måste träna meeer, din rumpa är inte så fast." och kommentarer i den stilen. Jag vet att det är på "skämt" men kul är det inte. Jag ser ut ungefär som jag gjorde när vi träffades.
Är det dags att dra? Känner mig rätt förminskad, vikt har alltid varit extra känsligt för mig då jag en gång i tiden (10 år sen) hade fetma och sen dess hållt mig någorlunda viktdtabil och senaste åren ganska fit, jag är liksom ganska nöjd med min spegelbild egentligen.
Dags att dra eller?