• Anonym (:)

Han vill att jag ska ner i vikt

Hej! 

Har träffat en kille i fyra månader nu och vi är i 30-årsåldern. Skulle säga att jag är normalbyggd, något bitigare än snitt-tjejen för jag styrketränar i snitt 4 dagar i veckan och har gjort så i fyra år. Även om jag har tre kilo ner innan jag blir nöjd (blir man nånsin det?) vilket han vet om.

Hur eller hur. Jag och killen kom hem från en utlandsresa där vi båda unnade oss lite väl mycket. Nu har jag skött kosten sen dess och gått ner det jag gick upp när vi var där, och nu under kort tid har han:

- Bett mig ställa mig på vågen efter honom (jag sa nej, absolut inte, varför skulle jag?) 
    - bett mig hålla ut min arm så att han kan "kolla på den" för han ville se hur den såg ut, när jag stod i t-shirt
    - Bett mig våga mig igen (då sa jag ifrån på allvar)
    - Räknat ut mitt kaloribehov "men han fick ju gissa vikten" som han sa, och sagt hur mycket jag behöver äta för att gå ner i vikt (vilket han vet att jag har koll på då kost och träning är ett stort intresse för mig)

Sen säger han på skämt "du måste träna meeer, din rumpa är inte så fast." och kommentarer i den stilen. Jag vet att det är på "skämt" men kul är det inte. Jag ser ut ungefär som jag gjorde när vi träffades. 

Är det dags att dra? Känner mig rätt förminskad, vikt har alltid varit extra känsligt för mig då jag en gång i tiden (10 år sen) hade fetma och sen dess hållt mig någorlunda viktdtabil och senaste åren ganska fit, jag är liksom ganska nöjd med min spegelbild egentligen. 

Dags att dra eller?

• Svar på tråden Han vill att jag ska ner i vikt
  • Anonym (.)

Va?
    Det är inte ett bra "skämt" att han ska hålla på och kommentera och kontrollera din vikt. Herregud. 
    Gör slut. 

• Anonym (Hm)

Inte okej beteende alls, skulle göra slut.

• Anonym (Bappelsin)

Jag hade inte pallat vara i en sån relation.

Om du har sett ut så hela tiden så visste han ju liksom vad han valde och det är väldigt sänkande för självförtroendet att vara runt någon som tjatar om att ändra på ens kropp hela tiden.

• Anonym (10+)
    Anonym (:) skrev 2024-11-12 21:12:23 följande:
    Han vill att jag ska ner i vikt

Hej! 

Har träffat en kille i fyra månader nu och vi är i 30-årsåldern. Skulle säga att jag är normalbyggd, något bitigare än snitt-tjejen för jag styrketränar i snitt 4 dagar i veckan och har gjort så i fyra år. Även om jag har tre kilo ner innan jag blir nöjd (blir man nånsin det?) vilket han vet om.

Hur eller hur. Jag och killen kom hem från en utlandsresa där vi båda unnade oss lite väl mycket. Nu har jag skött kosten sen dess och gått ner det jag gick upp när vi var där, och nu under kort tid har han:

- Bett mig ställa mig på vågen efter honom (jag sa nej, absolut inte, varför skulle jag?) 
    - bett mig hålla ut min arm så att han kan "kolla på den" för han ville se hur den såg ut, när jag stod i t-shirt
    - Bett mig våga mig igen (då sa jag ifrån på allvar)
    - Räknat ut mitt kaloribehov "men han fick ju gissa vikten" som han sa, och sagt hur mycket jag behöver äta för att gå ner i vikt (vilket han vet att jag har koll på då kost och träning är ett stort intresse för mig)

Sen säger han på skämt "du måste träna meeer, din rumpa är inte så fast." och kommentarer i den stilen. Jag vet att det är på "skämt" men kul är det inte. Jag ser ut ungefär som jag gjorde när vi träffades. 

Är det dags att dra? Känner mig rätt förminskad, vikt har alltid varit extra känsligt för mig då jag en gång i tiden (10 år sen) hade fetma och sen dess hållt mig någorlunda viktdtabil och senaste åren ganska fit, jag är liksom ganska nöjd med min spegelbild egentligen. 

Dags att dra eller?

Jag hade dragit direkt. Man skall inte behöva höra sanningen av en kille.

Fattar inte killar att vi t.ex använder smink för att dölja, och använder lämpliga kläder för att dölja eller framhålla kroppsform?

• Hjelm

Ja. Det är dags att dra. Det vet du nog egentligen.

• Anonym (Varningsklocka)

Dumpa omgående!!

• Anonym

Det du beskriver är trakasserier och psykisk misshandel

• Anonym (Ryyyyyyyyser)

Vad är skämtet? Ser verkligen inte det roliga. Får rysningar.

• Anonym (:)
    Hjelm skrev 2024-11-12 21:30:36 följande:

Ja. Det är dags att dra. Det vet du nog egentligen.

Ja, det vet jag egentligen.. vill nog mest ha nån som pushar mig över kanten.
  • Anonym (Varningsklocka)

Låter som att det är dags att börja kommentera hans penis. Titta skärskådande på den. Hmm, ja du, den där kan nog inte vara större än x cm i omkrets. Och längden, ja max si och så. Har den alltid varit sån? Du vet, det finns såna där sleeves man kan sätta utanpå. Då blir den lite större, så du fyller ut mig ordentligt.

Svar på tråden Han vill att jag ska ner i vikt