• Mrskos

Råkade såra min man :(

Är så ledsen och besviken på mig själv. Har sårat min man idag. Vet inte vad jag ska göra. Han hade köpt en present till mig helt spontant innan han skulle iväg för att jobba natt. Han såg så lycklig och glad ut när han gav den till mig och jag öppnande. Det var en superfin tröja, i röd. Jag hatar rött :( och den var dyr också. Jag sa till honom "den är jättefin och är så tacksam för din gåva, men jag gillar inte ens röd, har aldrig gjort. Förlåt verkligen. Har du kvittot kvar? Kan du inte lämna tillbaka den?". Han svarade bara "nej har inte kvittot kvar. Förlåt jag visste inte att du inte gillade rött alls. Sälj den annars". Och hans glada, lyckliga ögon blev ledsna och tomma. Sen gick han till jobbet. Jag har så ont i magen och hatar mig själv nu. Fan alltså. Jag sårade min man. Vad ska jag göra nu??? Känner mig så jävla dum!

Förtvivlad
  • Svar på tråden Råkade såra min man :(
  • Anonym (J)

Han blev bara ledsen. Det är nog lugnt. Borde ju ha sparat kvittot. 

• Anonym (J)

Du har ju snäll när du sa det. Vadå, finns ju de som hade sagt MEEEN UUUSCH jag hatar röd färg, de vet du ju!!! 

Så känn inte så. Ärlighet varar längst och du sa det jättesnällt. Han blev ledsen. Men han borde förstå och uppskatta din ärlighet sen 

• Anonym (Love)

Skriv ett fint litet kärleksbrev som har kan läsa när han kommer hem. Snart är det glömt, det med tröjan. Kanske blir ett internt skämt så småningom. 

• Anonym (Kimchi)

Nu har du skitit i det blå skåpet. Snacka om otacksam. Han tyckte du skulle vara fin i röd tröja. Nu till jul och allt. Du lär nog få kräla en bra stund innan han förlåter dig. Tanken var ju jättegod. 

• Meddelande borttaget
  • Mrskos
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-14 18:59:37 följande:

Nu har du skitit i det blå skåpet. Snacka om otacksam. Han tyckte du skulle vara fin i röd tröja. Nu till jul och allt. Du lär nog få kräla en bra stund innan han förlåter dig. Tanken var ju jättegod. 

Jag vet :( Mår skit. Bara ser hans söta vackra ögon blev så ledsna och det skär inombords i mig och vill kräka. Har aldrig sårat min man förut och nu sårade jag honom. Men jag tänker. Skulle jag säga "åhh vad fin älskling. Tack så jättemycket " och sen skulle den bara ligga i byrån oanvänd och vad skulle jag säga när han frågar varför jag aldrig använder den röda tröjan?
    Vad ska jag göra? Jag vill inte han ska känna sig ledsen pga min otacksamhet
  • Anonym (Inte på dig)
    Mrskos skrev 2024-11-14 18:24:07 följande:
    Råkade såra min man :(

Är så ledsen och besviken på mig själv. Har sårat min man idag. Vet inte vad jag ska göra. Han hade köpt en present till mig helt spontant innan han skulle iväg för att jobba natt. Han såg så lycklig och glad ut när han gav den till mig och jag öppnande. Det var en superfin tröja, i röd. Jag hatar rött :( och den var dyr också. Jag sa till honom "den är jättefin och är så tacksam för din gåva, men jag gillar inte ens röd, har aldrig gjort. Förlåt verkligen. Har du kvittot kvar? Kan du inte lämna tillbaka den?". Han svarade bara "nej har inte kvittot kvar. Förlåt jag visste inte att du inte gillade rött alls. Sälj den annars". Och hans glada, lyckliga ögon blev ledsna och tomma. Sen gick han till jobbet. Jag har så ont i magen och hatar mig själv nu. Fan alltså. Jag sårade min man. Vad ska jag göra nu??? Känner mig så jävla dum!

Han blev ju ledsen därför att han inte hade prickat rätt med presenten, inte för att du ogillar rött.

Nästan alla män älskar att se röda kläder på sina kvinnor, så han hade väl inte en tanke på att du inte skulle tycka att du klär i den färgen.

Ge honom INTE någonting nu som "kompensation", som tex något brev. Låt honom istället få ge dig/ göra för dig någonting som du faktiskt uppskattar. Behöver inte vara någon stor grej, visa bara tacksamhet för det han faktiskt bidrar med som du uppskattar.

Och glöm hela tröjgrejen för alltid! Det var bra att du var ärlig, det varar alltid längst.
  • Anonym (Love)
    Anonym (Inte på dig) skrev 2024-11-14 19:19:42 följande:
    Han blev ju ledsen därför att han inte hade prickat rätt med presenten, inte för att du ogillar rött.

Nästan alla män älskar att se röda kläder på sina kvinnor, så han hade väl inte en tanke på att du inte skulle tycka att du klär i den färgen.

Ge honom INTE någonting nu som "kompensation", som tex något brev. Låt honom istället få ge dig/ göra för dig någonting som du faktiskt uppskattar. Behöver inte vara någon stor grej, visa bara tacksamhet för det han faktiskt bidrar med som du uppskattar.

Och glöm hela tröjgrejen för alltid! Det var bra att du var ärlig, det varar alltid längst.
    Nä värsta brevet behövs verkligen inte. Men ett litet brev i form av en lapp med kärleksord är aldrig fel. Bekräfta varandra, be inte om ursäkt. Men var tydlig precis så som du var. Ha inte så dåligt samvete som du nu uttrycker då är risken att det blir du vet medberoende grejer i slutändan. Balans och kärlek.
  • Anonym (Annica)

Men varifrån var tröjan? En vanlig butik i närheten? Sitter lapparna kvar?
    I så fall borde det inte vara omöjligt att byta den. Kolla på deras hemsida om de har den i andra färger.

• Anonym (Leila)

Om han har köpt det m d bankkortet så finns ju ett digitalt kvitto!
    Jag har alltid kunnat byta genom att uppvisa den.

Svar på tråden Råkade såra min man :(