• Anonym (acn)

Mår så dåligt över en grej som är mest självförvållat

Men kan inte prata mer om det med kompisar, de har nog tröttnat. Känns som en relativt liten grej har blivit enorm i min gärna. Att gå till någon samtalspedagog, vet jag inte om jag orkar. 

Helst kulle jag prata med en man (är kvinna) typ 50 + som ej är dömande men vet inte hur man hittar dem. Har inte direkt någon manlig vän längre som jag kan prata med. 

• Svar på tråden Mår så dåligt över en grej som är mest självförvållat
  • Anonym (Ystadsdans)

Vad är set som hänt och varför just en äldre man att snacka med?

• Anonym (B)

Vill du att män här ska erbjuda sig att lyssna eller vad är du ute efter? Finns ett fåtal vettiga män på FL, de flesta skulle jag inte anförtro mig till alls. Om det är någon du litar på så skriv ett PM till denna och hoppas på det bästa. Annars vet jag inte hur du ska hitta någon.

• Anonym (A)

Tänk på att alla gör dumma grejer ibland, och de man gör själv tenderar att bli förstorade för att man dömer sig själv hårdast. Du har självinsikt nog att inse att du gjort något dumt, det är bra. Finns det någon att be om ursäkt till så gör det på ett uppriktigt sätt utan att bortförklara dig. Tid kommer att gå och mycket av det som känns oöverkomligt är en liten bagatell i det långa loppet. Döm dig själv lagom hårt för att dra en lärdom för framtiden, och sen släpp det. Hälsningar från en som också kan fastna i saker och älta mina fel på ett oproportionerligt sätt. 

• Tecum

Svårt att kommentera när man inte vet mer. Men du får gärna skicka PM till mig.

• Anonym (acn)
    Tecum skrev 2024-11-20 17:02:32 följande:

Svårt att kommentera när man inte vet mer. Men du får gärna skicka PM till mig.

Tack, vad snällt. Jag ska se om jag tar mod till mig. 
    Anonym (A) skrev 2024-11-20 16:58:28 följande:

Tänk på att alla gör dumma grejer ibland, och de man gör själv tenderar att bli förstorade för att man dömer sig själv hårdast. Du har självinsikt nog att inse att du gjort något dumt, det är bra. Finns det någon att be om ursäkt till så gör det på ett uppriktigt sätt utan att bortförklara dig. Tid kommer att gå och mycket av det som känns oöverkomligt är en liten bagatell i det långa loppet. Döm dig själv lagom hårt för att dra en lärdom för framtiden, och sen släpp det. Hälsningar från en som också kan fastna i saker och älta mina fel på ett oproportionerligt sätt. 

Tack, jo så är det!
    Anonym (Ystadsdans) skrev 2024-11-20 13:15:50 följande:

Vad är set som hänt och varför just en äldre man att snacka med?

Vill nog inte skriva det här. Vill prata med lite mogen samt ha en mans perspektiv. 

• Anonym (citron)

Det stavas HJÄRNA. Gärna betyder något helt annat.

• Anonym (acn)
    Anonym (citron) skrev 2024-11-21 14:19:01 följande:

Det stavas HJÄRNA. Gärna betyder något helt annat.

Jo, jag vet. Det var autocorrect som rättade härna.
Svar på tråden Mår så dåligt över en grej som är mest självförvållat