• Anonym (Joe)

Min frus bra sidor

Jag älskar egentligen min fru. Hon är snäll, rolig, vacker smart på ett annat sätt än mig och vi kompletterar varandra orehört bra. Hon har egentligen inte ändrats så mycket till det negativa ifrån när vi träffades. Jag har varit hård och grinig typ det senaste året av någon anledning. Detta har lett till att jag mest fokuserat på hennes mindra bra sidor och i mitt huvud förstärkt dessa till stora problem. Jag tror att jag blivit denna griniga person eftersom vi har haft mindre med sex än tidigare. Då har jag nog automatiskt sett det hela som att hon inte älskar mig. Typ så här. Hon ville inte ha sex med mig nu och jag som gjort det här, det här och det här för henne. Dessutom brukar jag fokusera på hennes njutning när vi har sex osv. Jag är en jävla gringubbe. Hur slutar man vara en gringubbe mot sin älskade och hur börjar man vara ett stöd och vän istället för en fiende? Jag har verkligen tappat mig själv för tar jag ett steg tillbaka och fuderar på vad jag har så älskar jag henne verkligen..

• Svar på tråden Min frus bra sidor
  • Anonym (F)

Utgå från tacksamhet och positivitet. Det innebär att du börjar uppmärksamma, för dig själv och gärna också för henne, de bra sakerna hon är eller gör för dig, säg tack även för små saker, ge henne en liten kram då och då. Närheten i vardagen är viktig. Den positiva biten handlar inte om att man måste vara på bra humör hela tiden, men man kan försöka se det positiva i sitt eget liv som helhet, även positiva aspekter av dåliga situationer, försöka hitta lösningar om något händer osv.

Det går att jobba med sig själv! Och så borde du kanske tala om för din fru att du är medveten om att du varit en grinig gubbe det senaste året och att du kommer att jobba för att ändra på den biten.

• Räkan77

Prata med varandra innan det är försent. Kanske att du kan bjuda ut henne på middag eller fika så ni får ett positivt sammanhang. Öppna upp dig om att du har varit inne i en dålig period som du nu bestämt dig för att ta dig ur. 

Förhoppningsvis så reder det upp sig snabbt, annars får ni lägga mer krut på relationen framöver. 

Glöm inte att lyssna på vad din fru säger, honnkan ha en helt annan bild om hur det har varit senaste tiden.

Svar på tråden Min frus bra sidor