• Lina78

Halsbränna

Nu i v.34 har jag fått besvär med halsbränna, vilken jag tycker är ordentligt obehagligt. Igår kväll prövade jag Gaviscon (tuggtablett) vilket resulterade i illamående och kräkningar. Så aldrig mer säger jag.....
    Vad tar ni mot halsbränna och vad har ni för erfarenheter kring gaviscon.

/Lina

• Svar på tråden Halsbränna
  • Sanna73

Jag är i v 23 och har halsbränningar av och till och jag instämmer verkligen i att de är riktigt obehagliga. Ibörjan funkade Renni, tuggtabletter, men på sista tiden tycker jag inte de funkar lika bra så nu provar jag Gaviscon, fast flytande. Tycker det smakar skit (men jag spyr inte och smaken går över snabbt). Än så länge verkar den funka bra. Försöker ta det ca 30 min efter maten.

• grabbmamman linda

Köpte Gaviscon flytande igår.. jösses så skönt det va! Har sovit hela natten härligt. Så den kan jag tipsa om.. annars funkade drickyogurt ganska så bra.. sötmandel sägs va bra oxå..

• Majja M

Jag brukar tugga Novalucol.. Men en kväll testade jag Verum Hälsofil och det fungerade..

• Söta du

Jag tar Rennie ( tuggtabletter ).
    För mig funkar dom jättebra.....upplever inget illamående eller något liknande så dom kanske funkar bättre för dig än vad gaviscon gör.
    Jag personligen har aldrig prövat gaviscon så jag har ingen aning om hur dom skulle fungera på min kropp.

• Mallemus

På paoteket tipsade de mig om Losec... det skall tydligen inte vara farligt om man är gravid. Jag har dock inte testat det.

Tycker att Gaviscone är det äckligast som finns, får lova att dricka 2-3 glas vatten efteråt, vilket ju förtar effekten.

Banan kan hjälpa...

• Birka Blårök

Jag kör med Losec mups (vilket namn!!!) funkar jättebra, bara att svälja kan dock ta ett par timmar innan det börjar verka ordentligt.

• Crown S

Jag tar Balancid Novum tuggtabletter, de fungerar bra, smakar svagt pepparmint, inte äckliga såsom Gaviscon, rekommenderas!

• Tytsi

Jag kör med Ramlösa och emellanåt Gaviscon tuggisar, jag tycker de är goa...Flytande har jag inte provat för att jag lär ju inte gå med en flaska när jag går hemifrån.

Dock tycker jag att inget hjälper särskilt effektivt, den här halsbrännan kan jag vara utan.

• Lina78

Tack för alla tips!!
    Jag ska höra med min BM innan jag går i väg till Apoteket.

Svar på tråden Halsbränna