• Anonym (S)

Källarlägenhet

Hittat en ledig hyres lgh som verkar fin. Men är en källarlgh. Läst lite om lgh i källare och stod på några ställen att det kan vara högre risk för fukt och mögel. 

Lägenheten är typ 35 kvadrat och kostar 6250kr mån inkl varmvatten. 

Verkar vara bra ljusinsläpp, är ej helt under mark liksom

Skulle ni hyra denna? 

Man måste köpa egen tvättmaskin så det drar ner det hela lite

• Svar på tråden Källarlägenhet
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2024-11-25 14:08:28 följande:
    Källarlägenhet

Hittat en ledig hyres lgh som verkar fin. Men är en källarlgh. Läst lite om lgh i källare och stod på några ställen att det kan vara högre risk för fukt och mögel. 

Lägenheten är typ 35 kvadrat och kostar 6250kr mån inkl varmvatten. 

Verkar vara bra ljusinsläpp, är ej helt under mark liksom

Skulle ni hyra denna? 

Man måste köpa egen tvättmaskin så det drar ner det hela lite

Vad är dina alternativ? Hemlös?
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2024-11-25 14:13:00 följande:
    Vad är dina alternativ? Hemlös?
    Nej har en lgh men trivs ej. Mycket rökning samt mycket högljutt. Den andra lgh finns i ett lugnare område samt att den är ett mindre hus med egen ingång
  • Anonym (A)

Nu vet jag inte dina alternativ samt ekonomi. Men jag skulle aldrig vilja bo så, varken så litet eller i källarlägenhet. Men jag har å andra sidan råd att bo på annat sätt. 
    Om du bara har dessa två alternativ så kör på den som du tror blir bäst. Fukt eller rök. 

• Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2024-11-25 14:16:07 följande:
    Nej har en lgh men trivs ej. Mycket rökning samt mycket högljutt. Den andra lgh finns i ett lugnare område samt att den är ett mindre hus med egen ingång
    Och du vet att det inte röks där och att de andra är tysta?
  • Anonym (Hmm)

Du får väl kontrollera lägenheten innan och se om du kan upptäcka mögel, men det borde inte vara någon fara iom att värmen borde göra att det inte kan uppstå så mycket fukt.

• Anonym (Hmm)

Låter däremot väldigt dyrt och vanligtvis ingår tvättmöjligheter! Så det gör att den låter ännu dyrare.

• Anonym (Em)

Jag hade inte velat bo så men allt är ju relativt. Är den bättre än din nuvarande så kör på!

• Kvittning

Låter som en suterränglägenhet om den inte är helt som källare vilket i alla fall jag skulle tycka funkar alldeles utmärkt. 

Se till att du använder ditt luktsinne ordentligt när du ser på lägenheten. Fuktiga lägenheter brukar man känna doft i.

Svar på tråden Källarlägenhet