Anonym (Pappa) skrev 2024-11-27 01:16:47 följande:
Är pappan en mes eller? Hur kan han tillåta att någon behandlar er son på detta sätt?
Jag kan till viss del förstå hur du tänker. Hade det hela börjat på ett mindre extremt sätt hade det förstås varit rimligt att ta kontakt och prata med pappan. Eftersom det hela eskalerade så pass kände vi att det behövde skötas genom myndigheter och att vi måste hålla oss på rätt sida av lagen. Det skulle också kunna trissas upp ytterligare om min sons pappa konfronterade och troligen hamnade i gräl med mannen. Möjligen skulle mannen dessutom ta till nävarna och det hela skulle bli svårare att reda ut juridiskt.
Vi vill inte att någonting ska kunna vändas emot oss varken från polisens eller socialens sida för det är så vi kommer kunna sätta dit och stoppa den här mannen mest effektivt. Vi vill inte heller att sonens pappa eller mannen kommer till skada. Förstås inte vår son heller vilket är risken om mannen blir mer aggressiv som följd av en konfrontation. En normal människa hade man kunnat tala med, men inte en sådan här.
Vi har valt att endast kommunicera med myndigheter och att vaka över sonen så mycket som möjligt. Själv ska jag dock erkänna att om jag vore man och lika stark som sonens pappa hade jag haft väldigt svårt att inte söka upp mannen och göra mig olycklig på honom. Det har varit väldigt påfrestande för oss att hålla tillbaka de instinkterna och gudarna ska veta att vi ifrågasätter vårt val och har känt oss fega, men det skulle inte leda till något gott.