• Anonym (Hjälp)

Orkar inte längre - göra slut

Jag orkar int längre med min partner. Hon bara drar ned mig. Jag får inget positivt ur relationen löngre. Hon är bipolär och anledningen till att jag varit ihop med henne det senaste halvåret är främst att jag tycker synd om henne och trott att jag kunde laga henne. Men hon drar ned mig i ett svart hål där både min ekonomi och mitt mående tar stryk. Hur ska jag förklara för henne att jag inte orkar. Hon har redan nu ett stort självhat och tycker att hon är värdelös.

• Svar på tråden Orkar inte längre - göra slut
  • Dexter dot com

Det är inte ditt ansvar om hon mår dåligt utan hon får söka hjälp för sitt mående så var ärlig och avsluta relationen . 

• Anonym (Rövknullad)

Det här var otäckt på riktigt, det hade kunnat vara jag som skrivit den här tråden. Enda skillnaden är att vi har barn tillsammans. 

• Anonym (Britt)

Jättemodigt av dig att våga säga orden här, det är första steget. Alltför många hänger ihop ...för att...? Barn är enl mig största självbedrägeriet. Fel mot barnen. Nu då du kommit till insikt, är det lättare att säga det åt henne. Sedan blir det lättare. Lycka till, ditt liv blirbättre. Och, du har inte ansvar för henne.

Svar på tråden Orkar inte längre - göra slut