• Anonym (Christofer)

Flera ärenden hos Kronofogden

hej. Jag har flera pågående ärenden hos Kronofogden men vad skulle hända om jag betalade in allt i en enda stor klumpsumma? Kommer jag ändå ha kvar en prick i 5 år?

• Svar på tråden Flera ärenden hos Kronofogden
  • Anonym (Ja)

Ja. Pricken har inte att göra med hur snabbt du betalar av dina skulder, den tiden är fem år oavsett.

• Anonym (Christofer)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-29 16:20:47 följande:

Ja. Pricken har inte att göra med hur snabbt du betalar av dina skulder, den tiden är fem år oavsett.

Ok tack för snabbt svar
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Oavsett prick så är det ju jättebra att du kan betala bort allt. Skål

Jag har alltid trott att det gällde 3 år. Kanske ändrats?

• Anonym (Christofer)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-29 19:33:13 följande:

Oavsett prick så är det ju jättebra att du kan betala bort allt. Skål

Jag har alltid trott att det gällde 3 år. Kanske ändrats?

Det känns skönt men är tvungen för annars hade det blivit utmätning på lönen. Det är 5 år. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Fattar nu, jag är privat person.

Det här gäller: Du är en privatperson ? betalningsanmärkningen finns kvar i tre år. Du är en juridisk person ? betalningsanmärkningen finns kvar i fem år. Du har skuldsanering ? betalningsanmärkningen finns kvar i fem år från när skuldsaneringen inleddes.

• Anonym (Christofer)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-29 20:28:52 följande:

Fattar nu, jag är privat person.

Det här gäller: Du är en privatperson ? betalningsanmärkningen finns kvar i tre år. Du är en juridisk person ? betalningsanmärkningen finns kvar i fem år. Du har skuldsanering ? betalningsanmärkningen finns kvar i fem år från när skuldsaneringen inleddes.

Privat person så 3 år ja stämmer bra det
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Christofer) skrev 2024-12-06 15:55:10 följande:
    Ja du har rätt fick höra nu att det är 3 år men drygt ändå 
    Ja det är drygt. Jag har själv haft skulder. Jag gjorde en skuldsanering som precis har blivit klar. Skuldsaneringen tar fem år, sen blir man skuldfri.

Ska aldrig ta lån igen. Glad
Svar på tråden Flera ärenden hos Kronofogden