• Anonym (Ledsen)

Ni som varit med om övergrepp från ngn av samma kön?

Jag är kvinna, vaknade av att ngn jag trodde var min vän hade fingrarna i mig. 

vad hade hänt om jag anmälde?
    ngn som varit med om liknande? 

jag känner mig dum och smutsig. Det hade inte hänt om jag inte varit så ful. 

• Svar på tråden Ni som varit med om övergrepp från ngn av samma kön?
  • Anonya

Jag har lyckligtvis ingen erfarenhet av det, men svarar ändå. 
    Tror inte det hade varit någon egentlig skillnad om du anmält det jämfört med om det varit en man som utfört samma sak. 

Att känna sig dum och smutsig är oerhört vanligt efter ett övergrepp. Men, det är inte ditt fel. I ditt fall finns det inte ens något du kunnat göra annorlunda (och även om det funnits hade det ändå inte varit ditt fel). 

Vad menar du med din sista meningen, att det inte hänt om du inte varit så ful? Vad är det som gör att du känner dig ful? Varför skulle någon utsätta en annan för ett övergrepp för att den personen skulle vara ful? 

När hände det här? Hoppas du har kunnat prata med någon om det. 

• Anonym (Råd)

Ett övergrepp är ett övergrepp. Det spelar ingen roll om det är en man eller kvinna som gör det. Kom ihåg att skulden inte är din att bära!

Gör en polisanmälan och prata med någon som du känner förtroende för och är trygg med i din närhet, eller boka tid till en samtalskontakt. 

• Anonym (Tyvärr nästan omöjligt att få fälld)

Det är extremt svårt för en kvinna att få en man fälld för något sådant. Det är ännu svårare att få en annan kvinna fälld.

Med det sagt, så jag har blivit utsatt jag med, fast inte så grovt som du. Det var flera gånger på gymmet när en annan kvinna kom fram för att "hjälpa till". Hon var väldigt stor...inte tjock men väldigt musklig, och nog 180 lång. Så mycket större och starkare än mig. Det var väldigt sliskigt beteende där hon skulle "visa" rätt teknik i övningar och tog på mig samtidigt. Även kommentarer om vilken tight liten rumpa du har och sådant.

Jag har blivit utsatt för det här av en kille, då har jag bara tittat omkring mig sökt kontakt med någon av de andra killarna och typ 3 kommer på en gång och hjälper mig med slisket. Men när jag försökte signalera så till dem när det gällde henne kom INGEN. De såg bara på.

Har bytt gym.  

Svar på tråden Ni som varit med om övergrepp från ngn av samma kön?