• Anonym (Orolig)

Till er som fått missfall, tidiga tecken/blödning?

Ni som fick missfall, vad var era främsta symtom? När började ni blöda? 

Jag är gravid BIM + 2. 

har testat svagt positivt under 6 dagar (innan BIM dock). Jag har aldrig riktigt kunnat testa från ?koncentrerat? urin att ta då jag kissar väldigt ofta, även under natten. Digitalt test säger 1-2 veckor. Det borde väl ändå stämma för hcg ursöndras väl först när ägget fäster? Vilket det troligtvis gjorde för mig nån gång förra helgen när jag hade mycket kramper.

idag när jag tog svagt positivt hade jag kissat en timme innan. tycker det är svårt att hitta ett bra tillfälle att testa.

men jag är ändå orolig för missfall. Eftersom många har skrivit att svagare tester som ej blir starkare snabbt ofta tyder  på missfall..

jag har inte fått någon typ av blödning alls sedan senaste mensen. började ni blöda vid missfall och isåfall hur tidigt?

tack på förhand//
    orolig

• Svar på tråden Till er som fått missfall, tidiga tecken/blödning?
  • Anonym (2barnsmor)

Hej,

har själv ett fräskt MF i bagaget från förra månaden. Vet oron du bär på och kämpakramar i massor. Vet man oroar sig fasst andra säger ''försök att inte oroa dig'' 😅 Men försök vara lugn än. 😊

Först,testerna, har jag märkt kan vara helt sjukt opålitliga, och sen också skillnad på vilket märke man testar med, vissa märken ger jättemycket spökstreck och sen andra kan vara missvisande.

När jag testade före BIM så kunde jag få svagt positiv en dag, en annan helt blankt test och sen igen positiv, det finns inget som säger i hur tydliga testerna är att du kommer eller inte kommer få MF.

V.6 (5+0)
    Missfall kan se väligt olika ut för många, jag hade kraftiga kramper under en dag för att sen dagen efter må som en prisessa, hade inga kramper utan skulle bara snabbt  kissa på lunch i jobb. Då va pappret full med blod och ''slem''.
    Kontaktade sjukhuset och for in på blodprov för att mäta HCG och sen igen två dagar senare för att mäta igen för att se om HCG hade ökat eller minskat.
    Alla sköterskor försökte nog trösta med ''det är VÄLDIGT vanligt att blöda lite i dessa veckor, heelt normalt''
    Men jag hade en känsla, jag bara visste att så inte var fallet, jag ''kännde'' mig inte gravid längre. Och så va det. 

Jag hoppas innnerligt att du ska få må bra, och minnas att lite kramper, mensvärk är inte farligt heller, det kan lika bra vara växtverk, dom känns lite likadant. Det mesta är helt normalt, om du är väldigt orolig så kontakta barnmorska för att få kolla upp dina värden där, det kan lugna mycket 😊👍🏻

Lycka till ❤💐

• Anonym (Två mf/ma)

Har två misslyckade, bekräftade, graviditeter plus ett par "försenad mens" i bagaget. 

Min mens var som en klocka så jag misstänker att det var väldigt tidiga missfall när den var försenad. Testade aldrig förrän mensen var en vecka sen.

De bekräftade graviditeterna som avslutades i förtid hade ungefär samma förlopp.

Starka symptom som upphörde tvärt runt v10. Första gången det gi k åt skogen började jag störtblöda när vi gått in i v12 och börjat berätta. Åkte till gynakuten där de först inte trodde på mig då de inte såg ett spår av en graviditet men blodprov visade på väldigt höga hcg-värden.

Andra gången upptäcktes det på KUB-ul men jag misstänkte innan att det gått åt skogen. När jag såg liten ligga orörlig klickade något till i kroppen och innan kvällen var slut hade jag börjat blöda. 

Båda gångerna har sannolikt liten dött runt v9. 

Tredje gången gillt med bekräftad graviditet gick det vägen men oron under tiden var stor. Hade milstolpar i form av tidigt vul, KUB-ul, RUL och därefter extra ultraljud då jag väntade tvillingar. 

Svar på tråden Till er som fått missfall, tidiga tecken/blödning?