Rätt eller fel att byta jobb?
Har varit på min arbetsplats länge, snart 8 år totalt, har under dessa åren bytt jobb två gånger, en gång till en liknande tjänst som blev katastrof då jag inte trivdes alls och det nya arbetsgivaren lovat inte alls stämde. Andra gången samma arbetsgivare men ett tidsbegränsat projekt, då trivdes jag jättebra och kände att det var med det jag ville jobba.
Tillbaka på min ordinarie tjänst efter projektet och kände efter några månader igen att jag är understimulerad och uttråkad på mitt jobb. Däremot älskar jag miljön och har otroliga kollegor. En annan nackdel är att lönen är skit.
Har på senaste sökt lite annat i linje med projektanställningen jag hade(fast tillsvidare) och har nu gått vidare i rekrytering av en sådan tjänst. Lönen är dessutom bra. Det låter ju som en självklarhet att jag bör ta tjänsten om jag får den men jag är rädd att jag ska misstrivas så hemskt som jag gjorde vid första jobb bytet. Blev rätt deppig då.
Jag vet inte heller varför jag är så bunden till denna arbetsplatsen. Den är egentligen väldigt rörig nu och många jag tyckt om har under åren slutat. Men den känns hemma. Känner jag skulle kunna jobba där till pensionen nästan bara av ren trivsel. Men så vet jag att jag har mer i mig. Får ofta höra det också att jag inte borde nöja mig med en sådan tjänst när jag är kapabel till så mycket mer och dessutom bevisat det via projektet.
Någon med råd att ge? Varit med om liknande? Kanske slår ingen ny arbetsplats min gamla men att jag måste utanför för att få mer erfarenhet och stimulans.