• Anonym (Hbbdk)

Träffar han andra?

Hej!
    Jag har träffat en kille i cirka 5 månader, för cirka en månad sedan valde vi att träffas exklusivt. Vi bor inte i samma stad, cirka 1 timme från varandra, men vi försöker ses ungefär en gång i veckan.
    Jag har på senaste tiden fått misstankar om att han inte enbart träffar mig och är ganska säker på vad den andra tjejen heter.
    Bör jag kontakta den tjejen för att kolla om mina misstankar stämmer? Eller bör jag bara lämna relationen?

• Svar på tråden Träffar han andra?
  • Anonym (Josef)

Vad heter den andra tjejen då?

• Anonym (F)

Du kontaktar INTE henne!! Psycho-varning på det! Lämna honom om du är hyfsat säker, och förklara varför.

• Anonym (F)

Vad är det som gör att du tror att han träffar någon annan och hur fick du reda på vem hon är?

• Anonym (Lämna)

Om du inte känner att du kan lita på honom så lämna. Det kommer inte att bli bättre. 

• Anonym (Våga)

Vågar du konfrontera honom istället? Märk av hans reaktion

• Anonym (Kim)

Du ska inte lämna honom för att du tror att han träffar någon annan, du ska lämna honom för att du inte litar på honom...Det spelar ju ingen roll ifall han faktiskt träffar någon annan eller inte.

• molly50
    Anonym (Hbbdk) skrev 2024-12-03 18:28:02 följande:
    Träffar han andra?

Hej!
    Jag har träffat en kille i cirka 5 månader, för cirka en månad sedan valde vi att träffas exklusivt. Vi bor inte i samma stad, cirka 1 timme från varandra, men vi försöker ses ungefär en gång i veckan.
    Jag har på senaste tiden fått misstankar om att han inte enbart träffar mig och är ganska säker på vad den andra tjejen heter.
    Bör jag kontakta den tjejen för att kolla om mina misstankar stämmer? Eller bör jag bara lämna relationen?

Om jag vore som du så hade jag först konfronterat honom med det du fått veta.
    Då lär du märka på hans reaktion om det stämmer eller inte.
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2024-12-03 18:44:31 följande:
    Om jag vore som du så hade jag först konfronterat honom med det du fått veta.
    Då lär du märka på hans reaktion om det stämmer eller inte.
    Och om hon har fel så kan han lika gärna dumpa henne för att vara sjukligt svartsjuk och konfronterande.

Det ts har är misstankar, inte bevis. Att slänga ur sig anklagelser utan någon som helst grund är verkligen inte ett bra beteende. Jag är lite förvånad att ett sådant råd kommer från dig som annars är en mycket klok kvinna!
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2024-12-03 18:49:01 följande:
    Och om hon har fel så kan han lika gärna dumpa henne för att vara sjukligt svartsjuk och konfronterande.

Det ts har är misstankar, inte bevis. Att slänga ur sig anklagelser utan någon som helst grund är verkligen inte ett bra beteende. Jag är lite förvånad att ett sådant råd kommer från dig som annars är en mycket klok kvinna!
    Det får du gärna tycka. Men jag tycker det är bättre att hon frågar honom om det hon fått veta stämmer,att han träffar andra.
    Börjar han anklaga henne för att vara sjukligt svartsjuk pga det så är han ändå inte mycket att hänga i julgranen.
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2024-12-03 19:03:49 följande:
    Det får du gärna tycka. Men jag tycker det är bättre att hon frågar honom om det hon fått veta stämmer,att han träffar andra.
    Börjar han anklaga henne för att vara sjukligt svartsjuk pga det så är han ändå inte mycket att hänga i julgranen.
    Fast utan bevis och om det inte är sant så är ju ts sjukligt svartsjuk... Då är det snarare hon som inte är något att hänga i julgranen.

Ts behöver mer kött på benen innan hon kan konfrontera honom, och då isf för att göra slut och inget annat.
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2024-12-03 19:07:32 följande:
    Fast utan bevis och om det inte är sant så är ju ts sjukligt svartsjuk... Då är det snarare hon som inte är något att hänga i julgranen.

Ts behöver mer kött på benen innan hon kan konfrontera honom, och då isf för att göra slut och inget annat.
    Eller så vill hon kanske veta innan de hinner gå längre i förhållandet.
    Och då ska hon göra slut för att hon inte litar på honom.
    Jag är inte den svartsjuka typen. Men jag hade också velat veta om jag hade fått misstankar om att min man träffade andra.
    Just för att slippa slösa bort mer tid på någon som inte är mig trogen.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-12-03 19:21:30 följande:
    Jag är inte den svartsjuka typen. Men jag hade också velat veta om jag hade fått misstankar om att min man träffade andra.
    Jag ska tillägga att jag tycker att TS skulle framstå som mer svartsjuk och kontrollerande om hon skulle kontakta tjejen hon misstänker att han träffar,än om hon konfronterar honom själv direkt.
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2024-12-03 19:23:20 följande:
    Jag ska tillägga att jag tycker att TS skulle framstå som mer svartsjuk och kontrollerande om hon skulle kontakta tjejen hon misstänker att han träffar,än om hon konfronterar honom själv direkt.
    Ja jag har redan rått henne till att låta bli det. Prio ett att låta bli det. Men hon behöver mer än misstankar!

TS - var får du din info ifrån?
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2024-12-03 19:21:30 följande:
    Naturligtvis, men man kan inte anklaga utan mer än misstankar. Den där tjejen kan vara en vän lika gärna, vi har ingen aning. Sedan kan ts mycket väl ha rätt men hon berättar ju inget så...
  • Anonym (Hbbdk)
    Anonym (F) skrev 2024-12-03 19:26:19 följande:
    Ja jag har redan rått henne till att låta bli det. Prio ett att låta bli det. Men hon behöver mer än misstankar!

Tidigare har jag sett tecken på att en annan kvinna varit i hans hem samt att han ljugit om vart han tillbringat sin helg när jag på tinder sett att han varit hos denna tjej - det var efter detta jag pratade med honom om exklusivitet. Nu senaste veckorna har det mer handlat om magkänslan. De helger vi inte har haft möjlighet att träffats har han inte svarat på flertalet timmar, vilket är olikt honom, och vid frågan vad han gjort har han ?inte gjort någonting?. Denna tjej har jag tidigare sett komma upp som notis på hans telefon och kommer nu upp som vänförslag på sociala medier - vilket leder till min misstanke om att de fortfarande har kontakt/ses. 

Detta handlar som sagt endast om misstankar och har inget klart bevis.

• Anonym (F)
    Anonym (Hbbdk) skrev 2024-12-03 19:47:42 följande:

Tidigare har jag sett tecken på att en annan kvinna varit i hans hem samt att han ljugit om vart han tillbringat sin helg när jag på tinder sett att han varit hos denna tjej - det var efter detta jag pratade med honom om exklusivitet. Nu senaste veckorna har det mer handlat om magkänslan. De helger vi inte har haft möjlighet att träffats har han inte svarat på flertalet timmar, vilket är olikt honom, och vid frågan vad han gjort har han ?inte gjort någonting?. Denna tjej har jag tidigare sett komma upp som notis på hans telefon och kommer nu upp som vänförslag på sociala medier - vilket leder till min misstanke om att de fortfarande har kontakt/ses. 

Detta handlar som sagt endast om misstankar och har inget klart bevis.

Vilka tecken...?

Ok så han ljög om var han har varit. Tycker han att du är sjukligt svartsjuk så han inte vågar tala om att han umgås med en tjejkompis, eller vad är det som gör att du tror att det inte är så oskyldigt?

Och han svarar inte på flera timmar, det måste inte betyda något.

Att hon dyker upp som vänförslag betyder inte att de har kontakt.
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2024-12-03 19:26:19 följande:

Ja,och då är ju ett sätt att fråga honom.
    Anonym (F) skrev 2024-12-03 19:27:18 följande:
    Naturligtvis, men man kan inte anklaga utan mer än misstankar. Den där tjejen kan vara en vän lika gärna, vi har ingen aning. Sedan kan ts mycket väl ha rätt men hon berättar ju inget så...
    TS behöver väl inte anklaga. Hon kan fråga om hennes misstankar stämmer och se hans reaktion på det.

Det sistnämnda håller jag med om.
    Det behövs mer information för att kunna ge ett vettigt svar.
  • Monkeybrain

Jag vet inte vad ni har haft för "prat" innan, men det kanske är lägligt att ta upp snacket om ni ska bara ska fortsätta träffa varandra eller träffa andra också. 
    Har ni ett förhållande officiellt?
    Eller det kanske är det du menar med exklusivt?

Jag tycker INTE att du ska höra av dig till tjejen, det är gubbskinnet du ska rycka tag i först.

Svar på tråden Träffar han andra?