• Anonym (hasce258)

Någonting stämmer inte

Jag är tillfälligt arbetslös..

vet på ett ungefär hur mina räkningar ser ut, hur mycket jag får i A-kassa och  avgiften till A-kassan.

Sitter hemma och räknar, och de ser hyfsat ut på papper/ dator (excel)
    MEN stämmer inte i verkligheten.. 

Varje månad saknas 1000:- ?????????????
    Och då köper jag inga onödigheter som snacks, läsk, godis, energidryck etc. 

• Svar på tråden Någonting stämmer inte
  • Anonym (xxx)

Kolla dina kontoutdrag/fakturor. Antagligen har du skrivit in fel siffra i excel, om det fattas jämt 1 000 kr varje månad. Eller dras något automatiskt och du har glömt föra in den posten?

• Anonym (hasce258)
    Anonym (xxx) skrev 2024-12-04 14:08:18 följande:

Kolla dina kontoutdrag/fakturor. Antagligen har du skrivit in fel siffra i excel, om det fattas jämt 1 000 kr varje månad. Eller dras något automatiskt och du har glömt föra in den posten?

Har nu testat med min Lååååååångsamma bärbara (som tar 500 år att starta)
    kalkylator och skrivit in all info i anteckningar men de är något som är fel, kollat mina vanliga matvaror i butik om jag köpt något jag inte borde, och de ser inte ut som det, just nu handlar jag de billigaste och kanske inte lika bra kvalitet.
    Får nog ta hjälp av grannen när hon kommer hem, hon är ju gammal ekonom så kanske jag kan få klarhet därifrån.
  • Lynx123

Menar du att du fört in alla utgifter men bankkontot visar på 1000kr mindre? Då är det något som dras varje månad som du inte tagit med i dina utgifter. Enkelt att kolla.

• Anonym (F)

Titta på avdragen i ditt konto, du ser ju exakt vad pengarna går till.

• Anonym (hasce258)
    Anonym (F) skrev 2024-12-04 16:08:31 följande:

Titta på avdragen i ditt konto, du ser ju exakt vad pengarna går till.

Har inga autogiron kvar...
  • Anonym (Många bäckar)

Om siffrorna bara är ungefär rätt så kan det bli ganska mycket fel i slutändan när alla småfel slås ihop.

Bäst är att logga in på banken och kolla så att man får exakta siffror. Eller att spara kvitton, om man vill göra en riktigt detaljerad bokföring.

• Anonym (F)
    Anonym (hasce258) skrev 2024-12-04 17:17:29 följande:
    Har inga autogiron kvar...
    Så du har varken bankapp eller möjlighet att logga in via internet...?
  • Anonym (F)
    Anonym (F) skrev 2024-12-04 20:00:57 följande:
    Så du har varken bankapp eller möjlighet att logga in via internet...?
    Allt som dras syns! Även autogiro.
Svar på tråden Någonting stämmer inte