• Anonym (J)

Vad tycker ni om oss ordningsvakter?

Jobbar som ordningsvakt, vad är era åsikter om oss? Ver att många har en dålig uppfattning om oss och kallar oss för korkade och att vi inte klarade av att bli poliser så därför blev vi ordningsvakter. Är det den allmänna uppfattningen ?

• Svar på tråden Vad tycker ni om oss ordningsvakter?
  • Anonym (?)
    Har du sökt till polisskolan?
  • Anonym (Jfj)

Bra, om de är trevliga. Alltså om de hälsar och inte står och blåser upp sig och tror de är något 

• Anonym (Jfj)
    Anonym (?) skrev 2024-12-05 06:55:43 följande:
    Har du sökt till polisskolan?
    Vad spelar det för roll? Ordningsvakter behövs också 
  • Anonym
    Anonym (J) skrev 2024-12-05 05:03:16 följande:

Jobbar som ordningsvakt, vad är era åsikter om oss? Ver att många har en dålig uppfattning om oss och kallar oss för korkade och att vi inte klarade av att bli poliser så därför blev vi ordningsvakter. Är det den allmänna uppfattningen ?

Uppfattning och uppfattning ... Det är ju sanningen.
  • Anonym (Jfj)
    Anonym skrev 2024-12-05 08:30:12 följande:
    Uppfattning och uppfattning ... Det är ju sanningen.

Vissa jobbar bara i butiken och blir inte chefer? 

Men alla vill kanske inte vara chefer? 

Alla vill kanske inte va ta poliser med hela det ansvaret? hade med kunnat tänka mig bli ordningsvakt (fast jag är en klen tjej så nej) men aldrig polis 

• Anonym (Jfj)

Fattar inte riktigt vad problemet är.

• Anonym
    Anonym (Jfj) skrev 2024-12-05 08:32:35 följande:

Fattar inte riktigt vad problemet är.

Nej, det blev ganska tydligt.
  • Anonym (dålig)
    Anonym (J) skrev 2024-12-05 05:03:16 följande:

Tyvärr är min bild av ordningsvakter väldigt negativ. Dels det du skriver om att ni egentligen ville bli poliser men inte kom in på utbildningen. Men också att ni gillar makt och gillar att få "tillåtelse" att bruka visst våld mot människor. Min fördom är att ordningsvakter går på anabola och misshandlar sina flickvänner (och andra om de får chansen).
  • Anonym (Befinn er gärna där ni behövs.)

Har inga särskilda upplevelser av ordningsvakter. Brukar inte hänga på de ställen där sådana vanligen håller till. Bra att de finns ändå och skapar trygghet för oss civila. 
    Önskar att de kunde vara lite mer stränga mot folk som skapar obehag på riktigt, som påtända narkomaner och fylletrattar. 

Svar på tråden Vad tycker ni om oss ordningsvakter?