Make och fb-beteende
Maken och jag har varit tillsammans länge och vårt förhållande är nog mer ett icke-förhållande än nåt annat men det som verkligen stör mig är att han aldrig numera berättar nåt alls om jag inte frågar honom. Han berättar heller aldrig nåt spontant för våra barn som är i övre tonåren.
Om han gör nåt, reser iväg eller vad som helst så måste jag sen fråga om det för att få veta nåt alls. Och nu pratar vi absolut inte förhörsmetod och svartsjukevibbar utan helt normala frågor som hur det var och vad man gjort.
Men, sen har vi fb... Där minsann deklarerar han gärna brett vad han gjort med någon lustig kommentar eller fråga som slutkläm för att få svar/bekräftelse av folk som han vanligtvis inte umgåtts med irl dom sista sisådär 20 åren.
Det är som att det är viktigt att visa för omvärlden att han "gör" saker som dom ska tycka är roliga/häftiga men när jag frågar om exvis hur resan var får man "bra" som svar.
Tycker beteendet är jättekonstigt. Eller är det bara ett modernt sätt att ghosta mig så gott det går när man bor ihop?