• Anonym (Anna)

Make och fb-beteende

Maken och jag har varit tillsammans länge och vårt förhållande är nog mer ett icke-förhållande än nåt annat men det som verkligen stör mig är att han aldrig numera berättar nåt alls om jag inte frågar honom. Han berättar heller aldrig nåt spontant för våra barn som är i övre tonåren.

Om han gör nåt, reser iväg eller vad som helst så måste jag sen fråga om det för att få veta nåt alls. Och nu pratar vi absolut inte förhörsmetod och svartsjukevibbar utan helt normala frågor som hur det var och vad man gjort. 
    Men, sen har vi fb... Där minsann deklarerar han gärna brett vad han gjort med någon lustig kommentar eller fråga som slutkläm för att få svar/bekräftelse av folk som han vanligtvis inte umgåtts med irl dom sista sisådär 20 åren.

Det är som att det är viktigt att visa för omvärlden att han "gör" saker som dom ska tycka är roliga/häftiga men när jag frågar om exvis hur resan var får man "bra" som svar.

Tycker beteendet är jättekonstigt. Eller är det bara ett modernt sätt att ghosta mig så gott det går när man bor ihop?

• Svar på tråden Make och fb-beteende
  • Anonym (M)

Med tanke på att ni har ett icke-förhållande så är det väl inte konstigt. Med konstigt att du stannar. 

• Anonym (Till Moderator)

Skärmdump tagen och polisanmäld.

• Anonym (Anna)
    Anonym (M) skrev 2024-12-06 12:40:57 följande:

Med tanke på att ni har ett icke-förhållande så är det väl inte konstigt. Med konstigt att du stannar. 

Hade det inte funnits hemmaboende barn med i bilden så hade jag checkat ut för länge sen, men än så länge väntar jag ut det.

Men vad är hela grejen med att söka bekräftelse på fb av människor man knappt är kompis med längre? Folk man aldrig någonsin skulle ringa till för att kolla läget för man har inte pratat på 20 år och bryr sig inte om dom på riktigt. Är det för att man är så uppmärksamhetstörstande att man tar alla chanser man kan få eller vad är grejen? Eller känna att man har "kompisar"? Själv lägger jag ut absolut noll på fb, men ringer, chattar med eller träffar mina kompisar istället.
  • Tecum

Det är väl inte så konstigt att man är lite avvaktande mot en person som anser att hon har ett icke-förhållande med en? Ger du honom någon bekräftelse?

På FB anser han sig få den bekräftelse han inte får från dig. Att han sen berättar det är väl för att visa att andra uppskattar honom.

• Anonym (Catharina-Amalia)

Det låter ju inte som att facebook är ert egentliga problem?

Ni har slutat kommunicera och bor ihop som vänner. Det är väl det riktiga problemet?

Det kommer en dag när du måste ta tag i det. 

• Anonym (Anna)
    Tecum skrev 2024-12-06 14:50:24 följande:

Det är väl inte så konstigt att man är lite avvaktande mot en person som anser att hon har ett icke-förhållande med en? Ger du honom någon bekräftelse?

På FB anser han sig få den bekräftelse han inte får från dig. Att han sen berättar det är väl för att visa att andra uppskattar honom.

Inte berättar han vad han lägger ut på fb eller vilka reaktioner han får. Jag ser det eftersom han är en kontakt på fb. Tror inte själv han reflekterar över det skumma i att aldrig berätta nåt för familjen, men gärna slänga ut det på fb för reaktioner. Sen är det en sak att inte berätta nåt spontant för mig, men att inte heller göra det för barnen heller...
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Catharina-Amalia) skrev 2024-12-06 15:00:11 följande:

Det låter ju inte som att facebook är ert egentliga problem?

Ni har slutat kommunicera och bor ihop som vänner. Det är väl det riktiga problemet?

Det kommer en dag när du måste ta tag i det. 

Absolut och den dagen kommer så småningom när jag kommer ta tag i det. För han kommer aldrig någonsin ta upp det. Men jag gillar inte att barnen får samma bemötande. Dom är inga småbarn utan unga vuxna. När dom en dag flyttar hemifrån skulle det inte förvåna mig om dom kommer prata med sin pappa nån gång i månaden när dom eller han behöver hjälp med nåt medan jag kommer prata högt och lågt med dom betydligt oftare än så. 
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2024-12-06 14:50:24 följande:

Och det är ok att bete sig så mot barnen också?

Tänk att du alltid ska försvara mannen. Det är kanske så att han inte får någon bekräftelse för att han inte pratar med TS. TS frågar ju honom om hans resor t ex, men han berättar inget själv innan han reser. 
  • Tecum
    Anonym (M) skrev 2024-12-06 16:05:23 följande:
    Och det är ok att bete sig så mot barnen också?

Tänk att du alltid ska försvara mannen. Det är kanske så att han inte får någon bekräftelse för att han inte pratar med TS. TS frågar ju honom om hans resor t ex, men han berättar inget själv innan han reser. 
    Du har rätt om barnen, de borde han prata mer med. Men de är unga vuxna, kanske har de fullt upp med sitt och är mindre intresserade av vad farsgubben yrar om?

Det finns hur många trådar som helst där jag inte försvarar mannen. T ex stollerier som "Kan man bli attraherad av en kvinna över 40". Men du ser bara det du vill se... 

Om hon bekräftar honom eller ej framgår inte. Det som framgår är att hon ser deras relation som ett "icke-förhållande" och då känns det ganska kört från hennes sida.
  • Anonym (Anna)
    Tecum skrev 2024-12-06 16:25:34 följande:
    Du har rätt om barnen, de borde han prata mer med. Men de är unga vuxna, kanske har de fullt upp med sitt och är mindre intresserade av vad farsgubben yrar om?

Det finns hur många trådar som helst där jag inte försvarar mannen. T ex stollerier som "Kan man bli attraherad av en kvinna över 40". Men du ser bara det du vill se... 

Om hon bekräftar honom eller ej framgår inte. Det som framgår är att hon ser deras relation som ett "icke-förhållande" och då känns det ganska kört från hennes sida.
    Han berättar absolut noll för barnen och till skillnad från mig så frågar dom inte ens. Eftersom han aldrig gjort det till en kul grej att berätta om exvis nåt på jobbet, en jobbresa eller resa med kompisar (till skillnad från vad han lägger ut på fb) så är det inte så konstigt. Är jag typ på en aw eller även på jobbet och nåt kul berättades eller hände så berättar jag det garanterat för barnen och sen har vi en trevlig konversation om det. Är ingen poäng för mig att berätta det för maken för han är helt ointresserad och visar det tydligt.
Svar på tråden Make och fb-beteende