• Anonym (Ts)

Era symtom vid kondylom?

Hej, 
    Är det någon/några som skulle vilja dela med sig av sina symtom vid kondylom? Hur länge gick ni med besvären tills ni fick hjälp?

Av det jag läst på nätet verkar det som att det skiljer sig rätt mycket, att vissa får synliga vårtor medans vissa ser man knappt vårtorna på.

Tror jag har kondylom, det svider/bränner, kliar och svider ibland när jag kissar. Har inga synliga vårtor, men däremot har jag små prickar man knappt ser och på annat ställe ser ut som små små sprickor (men det är inte sprickor) och när jag känner på dom svider det jättemycket och gör ont. Det är ställena dessa prickar/sprickor gör ont och svider MYCKET varje dag.

• Svar på tråden Era symtom vid kondylom?
  • ModerMu

Tror inte du har kondylom. Låter mer som en jävlig svampinfektion.. 
    Hjälp får man när man söker hjälp. Om man inte söker hjälp får man gissa sig fram, och då är risken att man väljer fel behandling. 
    Mitt tips, gå till gyn.

• ModerMu

Hjälp får man när man söker hjälp. Om man inte söker hjälp får man gissa sig fram, och då är risken att man väljer fel behandling. 
    Mitt tips, gå till gyn.

• Anonym (Anno Nym)

Hur många har du haft oskyddad sex med, har dom symtom?

• Anonym (Ts)
    ModerMu skrev 2024-12-07 11:28:38 följande:

Mitt tips, gå till gyn.

Har gått till flera olika gynmottagningar detta år och all hjälp jag fått har gjort det värre. Blev behandlad med canesten, pervaryl, olika kortison samt flucozanol kurer flera gånger men ingen svamp behandling har hjälpt.

Gjorde nu ett vävnadsprov nyligen så hoppas det kan ge mig svar för vad problem jag har. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anno Nym) skrev 2024-12-28 12:48:15 följande:

Hur många har du haft oskyddad sex med, har dom symtom?

Har varit med två personer. Första var för över åtta år sedan och sen min nuvarande partner. Har varit tillsammans i 2år. Han har haft problem från och till med rodnad/sår i penisroten.
  • Anonym (Anno Nym)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-28 13:11:39 följande:
    Har varit med två personer. Första var för över åtta år sedan och sen min nuvarande partner. Har varit tillsammans i 2år. Han har haft problem från och till med rodnad/sår i penisroten.
    Har han kollat sig?
  • Anonym (Hej)

Fick synliga vårtor o blev behandlad för det. Använder tea tree oil vagaintorer som hjälpt mkt mot flytningar o klåda.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Anno Nym) skrev 2024-12-28 13:18:49 följande:
    Har han kollat sig?
    Nej :/
Svar på tråden Era symtom vid kondylom?