• Leonit

Jag tror jag är abusive

Hej
    jag är i en relation, där allt verkar hela tiden vara mitt fel. De är till den punkten att jag tror de är mitt fel, jag känner mig hopplös. Hans vänner tror att jag är the toxic one och han berättar hela tiden hur hans vänner säger det. Han är rädd ta ut mig för han är rädd jag ska vara avundsjuk, när jag inte blir de. varför han säger de är för jag reagerat varje gång vi är  ute han ska påpeka sitt ex när han ser henne. När tjejer flörtar berättar han varje gång. När jag berättar killar flörtar är de fel och jag gör fel i att berätta. han säger ofta jag behöver söka hjälp och att jag är psykiskt skadad. igår gick de så långt att jag kasta min telefon i marken när han sa de i telefon och skrek och var ledsen och hyperventilerade. Jag och hans konpis syster blev bra vänner, sedan tog hon bort mig på snap: alla hans vänner blev bjudna till denna vännens fest; men inte han då de påstår för att de är för att han är tillsammans me mig och hans kompis syster ska vara där. Allt känns hela tiden om mitt fel :/
  • Svar på tråden Jag tror jag är abusive
  • Anonym (Kvinna med koll)

Det är han som är "abusive", inte du. Allt det du berättar är hans åsikter, och hans sätt att trycka ner dig och ta makten över dig. Han säger att hans vänner pratar skit om dig, det gör de förstås inte, det är bara han som hittar på! Det är gaslighting, han försöker få dig att tro att det är du som är galen, när det i själva verket är han.

Sök kontakt med en kvinnojour och få någon att prata med! 
    Om du inte bor ihop med honom, gör slut och blocka i alla kanaler! Bor ni ihop, får du börja planera för att lämna på ett säkert sätt. 

Svar på tråden Jag tror jag är abusive