Hur slutar man röka???
Hur slutar man röka?
Hur slutar man röka?
Man börjar snusa istället. Thank me later
Med disciplin. Motivation är bara något jävla larv. Orsaken till att folk sviktar och börjar röka igen är brist på disciplin. Inget annat.
Jag slängde bara paketet och slutade.
Man undviker köpa, tar dag för dag och håller man ut i två veckor så blir det mycket enklare sen. Den mest kritiska tiden är inom en vecka efter man slutat.
Jag slängde bara paketet och slutade.
Man undviker köpa, tar dag för dag och håller man ut i två veckor så blir det mycket enklare sen. Den mest kritiska tiden är inom en vecka efter man slutat.
Man måste tänker på hur skadligt det är för en själv och omgivningen
Man tänker på 9-åringar som får hjärtrusningar, kräks blod och får skador på hjärnan för att de skördar tobak till dina giftpinnar.
De kan få i sig motsvarande 50 cigg per dag och det är inga tobaksbolag som kommer med några skyddskläder eller handskar där inte.
unfairtobacco.org/en/child-labour-in-tobacco-growing/
Är det sån skit du vill sponsra med dina fattiga slantar, verkligen?
Om inte världens rökare skapade denna efterfrågan så kunde man odlat vettig mat där istället, och tobaksodling förstör dessutom jordarna.
Det är superlätt. Det enda du behöver göra är..ingenting.
Skulle gissa på att trappa ner är bra över tid. Räkna på hur många cigarretter du röker om dagen, i veckan, och börja dra bort långsamt.
Jag tror att man måste ha den rätta viljan.
Jag bara slutade rakt av.
Relief laserterspi kanske. Vet två som provat. Båda har har slutat. Den ena ville inte sluta egentligen men testade för att hon skulle göra en stor operation. Den andra ville. Det funkade på båda. Det är mer än 5 år sedan. Ingen röker. Hon med operationen är dock inte helt nöjd. Hon skulle vilja kunna ta en cig någon gång på fest, men det går inte alls efter behandlingen.
Jag bara slutade röka tvärt. Men jag snusar lite istället.