• Anonym (Hjälp med sidan)

Hur bokar man tid via 1177.se numera? - Är det bugg eller det finns inga ''lediga tider för denna månaden''?

Jag har bestämt mig för att prata med en professionell person. Jag vet att det blir bäst så och jag mår rent psykiskt inte bra.

Jag loggade in på 1177.se. Men sidan har uppdaterats. Mycket se ''simplare'' ut. Jag klickar mig bara in på ''boka tider'' och allt går bra, tills jag kommer till delen på att det inte finns några lediga tider för ''denna månad''. Jag gick flera år framåt och det står fortfarande att det inte finns några månader för denna månad.

Jag tycker det har blivit lite krångligt.

Förr kunde man skapa ett ärende och välja det man vill eller besväras av och sedan skicka ett meddelande och sedan hittar 1177/vårdcentralen själva en tid.

Varför skall jag som patient klicka mig in på ett datum för boka tid. Varför inte ha det som förr och bara skriva ett meddelande och klicka vad man besväras av.

• Svar på tråden Hur bokar man tid via 1177.se numera? - Är det bugg eller det finns inga ''lediga tider för denna månaden''?
  • Vargaflickan

Du får skriva ett vanligt meddelande och beskriv vilka besvär du har och så återkommer vårdcentralen med förslag på tider.

• Anonym (Hjälp med sidan)
    Vargaflickan skrev 2024-12-08 17:26:54 följande:

Du får skriva ett vanligt meddelande och beskriv vilka besvär du har och så återkommer vårdcentralen med förslag på tider.

Det är ju just den funktionen som är borttagen. Det är just så den gamla 1177.se var, men inte längre.
  • Anonym (r)

Vad man kan göra vid 1177 varierar rejält över landet. Det är ingen standard så du får kontakta vårdcentralen på sättet som de valt. Tider släpps säkert emellanåt men en sådan tidsbokning är inte enda alternativet.

• Fjäril kär
    Anonym (Hjälp med sidan) skrev 2024-12-08 17:30:16 följande:
    Det är ju just den funktionen som är borttagen. Det är just så den gamla 1177.se var, men inte längre.

Välj aktuell vårdcentral/mottagning och klicka på den . I menyn som kommer upp sen får du valet "kontakta mig/boka tid" 
  • Vargaflickan
    Då får du väl ringa din vårdcentral, för mig kommer det upp olika tider man kan boka... 
  • Anonym (Linda)
    Nejdå den funktionen finns fortfarande.  Men alla mottagningar/vårdcentraler har inte möjligheten .  Ska du till en vanlig vårdcentral kan din region enbart ha möjlighet att boka via telefon. 

Ska du till en specifik avdelning/vårdinrättning tex psykiatrin,  gynekolog,  ortopedi eller liknande kan du behöva skriva en egenremiss för att bli kontaktad om tider, rådgivning etc  - då klickar du på den mottagningen och väljer i menyn att skriva remiss 
Svar på tråden Hur bokar man tid via 1177.se numera? - Är det bugg eller det finns inga ''lediga tider för denna månaden''?