• Anonym (TS)

The one that got away

Har ni någon som ni känner var ?the one that got away?? Kan ni dela era historier? Vad gjorde just hen till the one that got away? hade ni gjort något annorlunda idag om ni fick chansen? Vad hindrar er från att återuppta kontakten med hen?

• Svar på tråden The one that got away
  • 1omtänksam

Intressant tråd. Har du, ts, själv något exempel? På the one that got away? :) 

• Tecum

Ett tips är att du berättar din egen historia först, då får du lättare fart på andra.

Jag har inget att bidra med. Visserligen var det en tjej på gymnasiet som var intresserad men som jag stötte bort då jag var för blyg och osäker. Något jag ångrar. Men inget säger att det hade blivit något ändå.

• Anonym (Lina)

Har väl kanske två, på olika sätt.

En från när jag var väldigt ung och bodde utomlands ett år. Var på dejt med en kille som jag kände stark kemi med och jag blev uppvaktad som i en saga. Dock skrämde det mig lite att han höll på en del med droger (inget tyngre än gräs, men det var läskigt nog för mig då och jag hade nog inte gillat det nu heller), och jag hade redan bestämt mig för att åka hem till Sverige inom kort så det blev inget mer av det. Men han dyker ofta upp i minnet än i dag med frågor om vad som hade kunnat bli om jag gjort andra val.

Nummer två är lite sorgligare. Vi var faktiskt sambo i flera år men det tog slut pga hans alkoholism. Han var definitivt den jag ville leva med och jag älskade honom djupt, så visst har jag ofta undrat hur vi hade haft det om han inte valt spriten.

Men man ska akta sig för att ramla för djupt ner i såna här tankar. Det tar slut av minst en anledning.

• Anonym (Tänkande)

Jag hade en man på mitt jobb för sisådär 15 år sedan, en eldig passion och kärlekshistoria som varade i ett år ungefär. Sedan fick han jobb utomlands, och där tog sagan slut, det rann ut i sanden, vi försökte hålla kontakten men det är långt till Singapore. En del svartsjuka. Jag orkade inte helt enkelt. För något år sedan sprang vi in i varandra igen i Stockholm, båda har respektive idag så det kommer inte hända något, men OJ vad många minnen som kom tillbaks, det gör nästan ont i kroppen när jag tänker tillbaka på det vi hade då. Det får mig tyvärr också att fundera över mitt nuvarande förhållande också, på allt det som man saknar som den andre hade. Dumt.

• Anonym (TS)

Ja, jag har definitivt någon jag skulle kalla "the one that got away". Det är en kvinna jag var tillsammans med för några år sedan. Vi hade en kemi som jag aldrig upplevt efter henne allt kändes så naturligt mellan oss. Hon var varm, omtänksam, rolig och vi hade väldigt bra kommunikation men även otroligt samliv. Jag tog henne för givet, trodde att det alltid fanns något bättre där ute. När jag insåg att det inte gjorde det, var det redan för sent, hon hade gått vidare.Om jag kunde göra om det hade jag uppskattat henne mer, varit närvarande och inte låtit mina osäkerheter styra. Jag har tänkt på att ta kontakt, men hon är lycklig nu, och jag vill inte störa det. Det här är en av de läxor jag får leva med. Men hon återkommer i tankarna då och då.

Tecum skrev 2024-12-10 19:40:04 följande:

Ett tips är att du berättar din egen historia först, då får du lättare fart på andra.

Jag har inget att bidra med. Visserligen var det en tjej på gymnasiet som var intresserad men som jag stötte bort då jag var för blyg och osäker. Något jag ångrar. Men inget säger att det hade blivit något ändå.

• Anonym (Granbarr)

Jag har väl två egentligen och med facit i hand och ålderns visdom så vet jag att det inte hade hållit i längden och troligtvis hade slutat rejält olyckligt så det behöver inte alltid vara en rosaskimrande människa som got away.... 

• Anonym (Kanske en dag?)

Jag har en- han crushar fortfarande på mig efter 30 år säger han själv, men han är trogen och det har liksom aldrig funnits en samtidig lucka om vi hade velat testa.

Vi har sagt att om vi blir ensamma för att våra partners går bort så får vi testa som pensionärer...

• Anonym (Mona Lisa)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-10 19:24:05 följande:
    The one that got away

Har ni någon som ni känner var ?the one that got away?? Kan ni dela era historier? Vad gjorde just hen till the one that got away? hade ni gjort något annorlunda idag om ni fick chansen? Vad hindrar er från att återuppta kontakten med hen?

Jag har en, han var(är) min soulmate. Det var som att vi känt varandra hela livet och vi kom från samma plats. Aldrig har jag upplevt en så stark kemi både själsligt och fysiskt förr eller senare. Jag borde ha visat mer uppskattning när det begav sig. Kan inte kontakta honom nu för han har gått vidare så jag låter det vara ett kärt minne. 
  • Anonym (Ledsen)

Jag vet inte men jag pluggar utomlands tillfälligt och har blivit kär i en kille här... hur ska det gå ? :( blir ledsen

Svar på tråden The one that got away