Kille som inte ger upp, vad gör man?
Ska försöka göra en lång historia kort. För 3,5 år sedan dejtade jag en kille några (typ 4) gånger. Jag var nyseparerad och mådde inte så bra. Han fanns på tinder och jag antar att jag bara behövde någon just då. Han va inte min typ alls. Pratade enbart om sig själv och försökte ta vårdnaden av sin dotter ifrån mamman. Jag tyckte det va konstigt men det gick flera veckor mellan vi sågs så jag tog det inte så allvarligt. Varken dejtade eller hans prat. Vi bor långt ifrån varandra så det va liksom lite naivt att ha framtidsplaner också. Han visade inget direkt intresse i mig. Han frågade inget om mig och jag brydde mig inte så mkt. Men tillslut lessna jag på att träffa honom. Vi hördes allt mer sällan. Han hade fullt upp med sitt och jag såg inte nån anledning att jaga honom.
Då plötsligt börjar han ringa och skriva konstant. Han var full ibland när han ringde och somnade ifrån i telefonen. Jag tog mer avstånd och förklarade igen att mitt intresse svalnat.
Det är 3,5 år sedan och han hör fortfarande av sig. Inte för att kolla hur jag mår eller bara säga hej utan för att förklara hur mkt han tyckte om mig och att ALLT kändes rätt med mig. Han skriver och skriver om hur bra hans liv är och allt han har i livet men han saknar mig. Första gångerna svarade jag att han kommer hitta kärleken på annat håll och sedan har jag inte svarat mera. Nu har jag fått blocka honom på sociala medier. Han hittar kontaktvägar ändå. Är ju inte ofta så jag är inte rädd för honom MEN nu har det gått så lång tid och jag undrar hur det kommer sig att det blir såhär? Jag är kanske inte den enda han håller på såhär med men det hände en gång att han smsade när jag var på en dejt. Känns olustigt. Har någon varit med om liknande och kan man få stopp på det? Att inte svara funkar en stund men han återkommer om och om igen.
Tack till er som orkat läsa och har nån reflektion i vad jag ska göra? Tar lite energi trots allt.