• Anonym (4 dejter)

Kille som inte ger upp, vad gör man?

Ska försöka göra en lång historia kort. För 3,5 år sedan dejtade jag en kille några (typ 4) gånger. Jag var nyseparerad och mådde inte så bra. Han fanns på tinder och jag antar att jag bara behövde någon just då. Han va inte min typ alls. Pratade enbart om sig själv och försökte ta vårdnaden av sin dotter ifrån mamman. Jag tyckte det va konstigt men det gick flera veckor mellan vi sågs så jag tog det inte så allvarligt. Varken dejtade eller hans prat. Vi bor långt ifrån varandra så det va liksom lite naivt att ha framtidsplaner också. Han visade inget direkt intresse i mig. Han frågade inget om mig och jag brydde mig inte så mkt. Men tillslut lessna jag på att träffa honom. Vi hördes allt mer sällan. Han hade fullt upp med sitt och jag såg inte nån anledning att jaga honom. 

Då plötsligt börjar han ringa och skriva konstant. Han var full ibland när han ringde och somnade ifrån i telefonen. Jag tog mer avstånd och förklarade igen att mitt intresse svalnat. 

Det är 3,5 år sedan och han hör fortfarande av sig. Inte för att kolla hur jag mår eller bara säga hej utan för att förklara hur mkt han tyckte om mig och att ALLT kändes rätt med mig. Han skriver och skriver om hur  bra hans liv är och allt han har i livet men han saknar mig. Första gångerna svarade jag att han kommer hitta kärleken på annat håll och sedan har jag inte svarat mera. Nu har jag fått blocka honom på sociala medier. Han hittar kontaktvägar ändå. Är ju inte ofta så jag är inte rädd för honom MEN nu har det gått så lång tid och jag undrar hur det kommer sig att det blir såhär? Jag är kanske inte den enda han håller på såhär med men det hände en gång att han smsade när jag var på en dejt. Känns olustigt. Har någon varit med om liknande och kan man få stopp på det? Att inte svara funkar en stund men han återkommer om och om igen. 

Tack till er som orkat läsa och har nån reflektion i vad jag ska göra? Tar lite energi trots allt. 

• Svar på tråden Kille som inte ger upp, vad gör man?
  • Anonym (Ares)

Det du kan göra är väl det du redan gör, att inte svara honom. Ignorera varje gång. Nån gång tröttnar han väl förhoppningsvis. 

• Anonym (xxx)

Blocka även telefonen så han inte kan nå dig alls.

Om du blockar honom överallt kan han inte nå dig.

• Anonym (M)

Hur länge sen är det du blockade honom? Vet man att man är blockad på de där sidorna?

• Anonym (harceleur)

Steg nr 1 är att inte svara på något han skriver eller på några samtal någonsin. Hur gärna du än vill.

Steg nr 2 är att spara bevis på hur ofta han ringer och hör av sig. Blocka honom på ALLT. 

Du behöver inte förklara något för honom, varför du blockar etc. Bara gör det. Ge honom aldrig en förklaring, för varje kontakt förlänger tiden han kommer att vilja nå dig. 

En del människor har ett stalkerbeteende och har lätt att idealisera gamla relationer. En vän till mig hade en kille som berättade om sitt ex. Han sa att de hade varit tillsammans i fem år, när verkligheten var att de endast varit tillsammans i några månader. I hans hjärna hade relationen blivit längre och viktigare än den egentligen var pga vanföreställningar, stalkerbeteende, separationsångest mm. Undvik såna män om du kan. 

• Anonym (M)
    Anonym (xxx) skrev 2024-12-11 15:01:03 följande:

Blocka även telefonen så han inte kan nå dig alls.

Om du blockar honom överallt kan han inte nå dig.

Jag tänkte han kanske inte förstår att han är blockad. Vet man det med tele som du föreslår? Har aldrig provat det
  • Anonym (M)
    Anonym (harceleur) skrev 2024-12-11 15:02:33 följande:

Steg nr 1 är att inte svara på något han skriver eller på några samtal någonsin. Hur gärna du än vill.

Steg nr 2 är att spara bevis på hur ofta han ringer och hör av sig. Blocka honom på ALLT. 

Du behöver inte förklara något för honom, varför du blockar etc. Bara gör det. Ge honom aldrig en förklaring, för varje kontakt förlänger tiden han kommer att vilja nå dig. 

En del människor har ett stalkerbeteende och har lätt att idealisera gamla relationer. En vän till mig hade en kille som berättade om sitt ex. Han sa att de hade varit tillsammans i fem år, när verkligheten var att de endast varit tillsammans i några månader. I hans hjärna hade relationen blivit längre och viktigare än den egentligen var pga vanföreställningar, stalkerbeteende, separationsångest mm. Undvik såna män om du kan. 

Jag försökte också det att bara inte svara med en kille. Han höll på ett par år även om jag inte svarade på nått. Till slut skrev att jag vill inte han skriver mer. Sen dess har det varit tyst
  • Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2024-12-11 15:02:51 följande:
    Jag tänkte han kanske inte förstår att han är blockad. Vet man det med tele som du föreslår? Har aldrig provat det
    Spelar väl ingen roll vad han vet. Det viktiga är att TS inte ser hans försök till kontakt. Vad han gör behöver hon inte bry sig om. Om han inte fattar är det enbart hans problem. 
  • Anonym (M)
    Anonym (xxx) skrev 2024-12-11 15:05:23 följande:
    Spelar väl ingen roll vad han vet. Det viktiga är att TS inte ser hans försök till kontakt. Vad han gör behöver hon inte bry sig om. Om han inte fattar är det enbart hans problem. 
    Frågade inte efter din åsikt om det
  • Anonym (4 dejter)

Jag blockade honom på snap först ( enda sociala medierna han hade då ) då skrev han sms. Jag svarade inte. Sen har han skaffat andra sociala medier under årens gång och kontaktat mig. Nu sist blev jag så arg att jag svarade och gjorde narr av honom. Påpekade att vi setts 4 gånger för flera år sedan och att jag tycker han borde gå vidare. Då skrev han att han bara tänkte berätta att byggt hus och bytt till ett bättre jobb. Jag svarade inte. Satt med telefonen och det bara haglade meddelanden från honom. Han vill inte ha någon annan än mig osv. Jag vet jag inte skulle skrivit drygt eller skrivit alls men jag blev så irriterad. Nu tror jag han ör blockad på allt. Har varit tyst ett par månader nu iaf. Men blir inte förvånad om han kontaktar mig igen. Det allra konstigaste är att dom få gångerna jag svarar så läser han inte det jag skriver. Han tolkar allt på sitt sätt och vrider det till hans fördel. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2024-12-11 15:27:07 följande:
    Frågade inte efter din åsikt om det
    Skriv då inte på ett öppet forum. 
Svar på tråden Kille som inte ger upp, vad gör man?