• Anonym (A)

Få tillbaka ex genom tystnad?

Jag och mitt ex var tillsammans 4 år och senaste halvåret var det dåligt mellan oss, bråkigt och skavigt. Ingen av oss mådde bra, jag planerade att lämna men han sa först att det var slut. Det avslutades fientligt i ett bråk och jag flyttade samma dag. Tre dagar senare ringde han mig och pratade på som vanligt, vi sa att vi saknar varandra och han sms:ade hur tomt hans liv känns. Jag svarade inte och sen dess har vi inte hörts. Jag saknar honom enormt mycket. Om jag vill ha honom tillbaka, hur hade ni agerat? kontaka honom eller låta honom höra av sig igen? 

• Svar på tråden Få tillbaka ex genom tystnad?
  • Anonym (Ärligt)

Alltså jag tror knappast du ska spela några spel och inte svara. du måste väl berätta hur du känner och se om ni kan lösa era problem? 

• Anonym (Jo)

Av dessa två alternativ, kontakta honom.

• Anonym (b)

Självklart ska du inte kontakta honom. Det ni inte kunde lösa på den tiden kan ni inte lösa nu.

• Anonym (Anette)

Det tar tid att komma över att uppbrott och att skaffa sig ett nytt vardagsliv som singel. Det är DET som gör ont och skaver.

Man kan självklart sakna tvåsamhet och sakna det som inte blev av . Men det betyder inte per automatik att det vore bra att bli ihop igen.  Du saknat NÅGON. inte honom. Skilj på sak och person.  

Ni är båda i en sorgeprocess och många faller i fällan och tror att det är bra att börja om igen. Men det är det inte.  För anledningen till att ni gick isär finns där så tydligt. Ingenting har förändrats eller blivit löst. Allt tjafs och skav ligger kvar under ytan. All sorg och bitterhet bubblar ännu. Att bli ihop kommer inte ta bort det som gör ont.  

Påminn dig själv om varför ni gick isär. Ni kände så båda två innan ni ens sa det till varandra. 

Svar på tråden Få tillbaka ex genom tystnad?