• Anonym (Ts)

Jag vill ha närhet vad gör man?

Lever i ett förhållande med två mindre barn. Sen typ 2 år har min man allt mer slutat att vilja kramas, ha närhet eller vara fysisk. Jag saknar det så otroligt mycket, att få en annan människas beröring. Om jag inte säger åt honom att kramas så kan det gå en vecka utan att han ens rör mig. Minst. Sex har vi inte haft på mer än ett år.

Jag sminkar mig, klär mig för att se bra ut, fixar hår, allt. Men jag är som osynlig.

Alltså vad GÖR man? Vill inte skiljas då allt annat i vardagen funkar och han är en jättefin pappa åt barnen men hela jag skriker efter närhet, att bli åtrådd, få en blick som visar att han attraheras, få en komplimang. Få känna mig som nån vill ha mig. 

Känns som jag lever i ett ofrivilligt celibat och bara är en arbetskompis.

• Svar på tråden Jag vill ha närhet vad gör man?
  • Anonym (Rob)

Har du gått upp i vikt sen ni träffades?

• Anonym (Ts)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-12 23:25:17 följande:

Har du gått upp i vikt sen ni träffades?

Några kilo, men jag är en storlek S-M så det är inte direkt som jag är stor. Tränar regelbundet.
  • Anonym (Tanja)

Närhet är super viktigt i ett långt å lyckligt förhållande. Prata me han å berätta hur du känner , vad du saknar . Han får bättra sig . Om de inte blir bättre efter de så låter de som att de kommer avslutas till slut för så vill väl ingen leva i ett förhållande? Man ska ju både Vilja ge och vilja få tänker jag . Lycka till

• Fiona M

Hur mår han?
    Om det är ett beteende som dykt upp är det ju ngt som ändrats, kan ni prata om vad? Går det att jobba på?

• Familjesus

Lider verkligen med dig TS.

Det ni måste börja med är att kommunicera. Har ni suttit ned i lugn och ro och verkligen pratat om hur ni har det, hur ni vill ha det och vad du/ni saknar i er relation? Visst kan saker förändras när man får barn exempelvis. Men jag hade ju gärna velat veta varför han inte längre vill ha närhet eller sex. Det känns ju inte bara tillfälligt när det gått år. Hur ser han på framtiden, ska det alltid vara så här? 

Det finns ju flera möjliga förklaringar; han mår inte bra/har inte ork, han är inte längre kär/attraherad av dig, han har träffat någon annan. Eller så vet han helt enkelt inte själv varför (kanske det vanligaste), sticker huvudet i sanden och bara skjuter på att ta tag i problemet. 

Men om han är en bra man som bryr sig om dig och vill att du ska må bra så borde han ju vara intresserad av att lösa detta. Relationer handlar ju ofta om att mötas och att kompromissa.

Om han inte kan tänka sig att prata och gemensamt ta tag i era problem så skulle jag överväga att lämna. Det kommer bara bli svårare att hitta tillbaka till varandra ju längre tiden går utan kommunikation eller närhet. 
    Om han tappat känslorna för sig, men vill hitta tillbaka så skulle jag testa parterapi.

• Dexter dot com

Man pratar om vad som är orsak till hans icke behov av sex och närhet och om det går att göra något åt. 

• Anonym (K)

Låter tyvärr som att han inte längre är intresserad av dig. Det går inte att fabricera, antingen finns det eller inte. 

Du vill ju ha närhet som han vill ge eller hur? Vill han inte längre så är det läge att gå vidare. Finns ingen värre känsla än det där, den värsta ensamheten ihop med någon annan som är där fysiskt men inte mentalt.

• Anonym (trallala)

Har du testat att bara förföra honom helt plötsligt och se om något vaknar till liv? Ge honom en random avsugning och se vad som händer

• Anonym (Ts)

Tack 

Hans svar är att han har en lägre grad av närhetsbehov än jag. Och så kan det ju vara men innan barnen myste vi mer.

Det är ju skillnad på lägre grad och att aldrig ens ta i den man lever med, tycker jag.

• Anonym (Otrogen)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-12 23:22:57 följande:
    Jag vill ha närhet vad gör man?

Lever i ett förhållande med två mindre barn. Sen typ 2 år har min man allt mer slutat att vilja kramas, ha närhet eller vara fysisk. Jag saknar det så otroligt mycket, att få en annan människas beröring. Om jag inte säger åt honom att kramas så kan det gå en vecka utan att han ens rör mig. Minst. Sex har vi inte haft på mer än ett år.

Jag sminkar mig, klär mig för att se bra ut, fixar hår, allt. Men jag är som osynlig.

Alltså vad GÖR man? Vill inte skiljas då allt annat i vardagen funkar och han är en jättefin pappa åt barnen men hela jag skriker efter närhet, att bli åtrådd, få en blick som visar att han attraheras, få en komplimang. Få känna mig som nån vill ha mig. 

Känns som jag lever i ett ofrivilligt celibat och bara är en arbetskompis.

Ledsen att säga det men han får sina närhetsbehov tillfredsställda någon annanstans. Tydligare tecken finns inte. 
  • Dexter dot com
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-14 10:30:25 följande:

Tack 

Hans svar är att han har en lägre grad av närhetsbehov än jag. Och så kan det ju vara men innan barnen myste vi mer.

Det är ju skillnad på lägre grad och att aldrig ens ta i den man lever med, tycker jag.

Han kan ju inte tvinga sig att ge närhet och du kan inte behöva vara olycklig för du inte får närhet så då återstår ju att separera.
  • Anonym (Snubbe)

Det där låter väldigt sorgligt och så ska du inte behöva känna eller ha det. Det finns någon som kommer älska dig så som du vill bli älskad, bara stå på dig och lämna om det behövs. Annars hade jag gjort det väldigt klart att om jag inte kan få närhet här av dig så är alternativet skilsmässa eller att jag får närhet på annat håll, se hans reaktion. Jag hade inte haft några som helst problem med att klargöra detta för min partner, speciellt inte då den behandlar mig som att jag är den fulaste på jorden. Ett år utan sex eller var det 6 månader, oavsett är det lång tid och jag hade inte accepterat sån kylig behandling så länge utan att ställa personen mot väggen och faktiskt få ur den vad fan problemet är.

Ta hand om dig och värdesätt dig själv och din tid, spiller han din bästa tid så här enkelt så är det nog dags att lämna. Tufft med små barn men jag tror inte detta blir bättre och som någon annan skrev så blir han nog tillfredsställd på annat håll annars hade han känt för sex nån gång under detta halvåret/året.

Svar på tråden Jag vill ha närhet vad gör man?