• Anonym (Kk)

Ska jag varna henne?

Min väninna (46 år) har börjat dejta en 23-åring som är dömd för misshandel i hovrätten. Problemet är att jag tror inte att hon vet om det. Ska jag ta upp det med risk för att hon tycker jag är kontrollerande  eller ska jag skita i det? Jag kanske är övernojjig.

• Svar på tråden Ska jag varna henne?
  • Dexter dot com

Jag hade berättat och sen är det upp till henne om hon stannar i relationen eller går . Hellre att hon vet och blir sur än att du inte säger nåt och hon blir misshandlad och du ska leva med det dåligt samvete. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Kvinnomisshandel? Rån eller liknande? Fylleslagsmål på krogen?

Har du läst domen? Berätta bara vad du vet så är det helt upp till henne att besluta.
    Lever med en man som är dömd för misshandel, men jag vet allt.

• Anonym (Fly!)
    Dexter dot com skrev 2024-12-13 05:42:11 följande:

Jag hade berättat och sen är det upp till henne om hon stannar i relationen eller går . Hellre att hon vet och blir sur än att du inte säger nåt och hon blir misshandlad och du ska leva med det dåligt samvete. 

Helt enig, och så stor åldersskillnad! Hon kommer att bli utnyttjad, åtminstone finns det risk för det. Dessutom verkar han ha svårt med impulskontrollen. Jag skulle absolut varnat.
  • Tow2Mater
    Anonym (Fly!) skrev 2024-12-13 05:52:53 följande:
    Helt enig, och så stor åldersskillnad! Hon kommer att bli utnyttjad, åtminstone finns det risk för det. Dessutom verkar han ha svårt med impulskontrollen. Jag skulle absolut varnat.
    Hyenor som gillar lammkött, det kan ju diskuteras vem som utnyttjar vem.

Som tidigare sagts, det beror ju helt på vad som faktist hande. Ta i lite för hårt i självförsvar och du blir dömd för misshandel.
  • Anonym (Kk)

Han har spöat på en kille pga svartsjuka.

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Kk) skrev 2024-12-13 13:35:29 följande:

Han har spöat på en kille pga svartsjuka.

Hur långt straff fick han?
  • Anonym (Kk)

1 månad.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Kk) skrev 2024-12-13 14:06:12 följande:

1 månad.

Släpp det.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Kk) skrev 2024-12-13 14:06:12 följande:

1 månad.

Då hade jag inte brytt mig.
  • Anonym (E)
    Anonym (Fly!) skrev 2024-12-13 05:52:53 följande:
    Om en 23-årig tjej blir tillsammans med en 46-årig man, hade du ansett att han blev utnyttjad då. Kvinnor är inte definitionsmässigt offer!
Svar på tråden Ska jag varna henne?