-
-
Svar på tråden Konstant klagande
-
Gå inte in i diskussioner. Säg åt honom att han fan får stanna hemma om han klagar.
-
Är det verkligen klagomål eller hans sätt att reflektera över saker utan jättestor värdering i det?
-
Du är inte orimlig, vem vill höra på gnäll? Det är personligen något av det värsta jag vet.
Nästa gång det gnälls så meddela honom att du hellre hittar på något ensam än att han ska sitta och förstöra för dig. -
Enkelt, nästa gång han klagar så säger du bara, nä men då ställer vi in. Jag ringer min kompis x och frågar om hen har lust att hitta på något med mig istället så slipper du.
-
Spela in honom i smyg med mobilens röstinspelning sen låt honom lyssna på det. Ibland behöver man höra sig själv för att förstå hur andra upplever en. Detta är nog snabbaste sättet att få han att bättra sig.
-
Han går ju med på att göra grejerna du vill och han är ett trevligt sällskap när ni gör dem. Jag tycker inte det är orimligt att du har överseende med att han klagar lite innan. Försök att inte ta åt dig utan se det som hans sett att förbereda sig och pysa ut lite av sin oro innan. Folk är olika. Han låter som en lite mer orolig själ än vad du är.