• 1982

Spegelvända objekt i powerpoint?

Hoppas att någon kan hjälpa mig! Går det att  göra en presentation i t ex powerpoint och sedan spegelvända den? Någon som vet något program som det går att göra så i??

• Svar på tråden Spegelvända objekt i powerpoint?
  • wozzgirl

Hela presentationen.. även texten vänds ju då?
    Kan du inte bara spegelvända bilderna i Photoshop innan du lägger in dem?

Varför vill du göra detta? *nyfis*

• 1982

Har aldrig använt photoshop, men gör ett försök... Ska skrivas ut och tryckas på kläder så allt måste spegelvändas. Tack så mycket för hjälpen!

/ Helena v.40
  • 1982

Vet du på rak arm var man spegelvänder i photoshop? *kass på datorer*

/ Helena v.40
  • wozzgirl

Ahaa... men är det inte smartare då att göra det i Photoshop, där kan du sedan spegelvända allt inan det skrivs ut.

• 1982
    Misstänker att jag inte kan lära mig Photoshop på några timmar?! På egen hand...
    / Helena v.40
  • wozzgirl

I Photoshop gör du såhär..

Edit
    Transform
    Flip Horisontally

(Om inte Transform är aktivt så välj Select All innan du börjar)

• wozzgirl

Nja, Photoshop kan vara knepigt om man inte kan det, men en guldgruva för de som behärskar det ens liite.

• 1982

Nä nu e jag dum... vad ska det stå på svenska då?

/ Helena v.40
  • 1982

Åh, hittade det nu. TACK!

/ Helena v.40
  • 1982

NÄE!! Jag blir gaalen!! Skrikandes Går det verkligen inte att "flippa" i powerpoint oxå??

/ Helena v.40
  • 1982

Puff puff... Hjälp!Gråter

/ Helena v.40
  • Isfjord

Bilder kan du spegelvända i Powerpoint. Text tror jag bara att du kan vrida.

• 1982

Var gör man det då?

/ Helena v.40
  • Isfjord

Markera bilden. I ritverktygsmenyn klickar du på "Ritobjekt" och väljer "Rotera eller vänd" och sedan "Vänd vågrätt".

• Mi na

Gå in på rätt bild. Tryck CTRL+A för att markera alla objekt på sidan. Sen högerklickar på antingen på en bild eller på själva kanten av ett textfält och väljer Formatera objekt. Under fliken Storlek skriver du in 180 på rotation. Sen klickar du på OK. Då spegelvänds alla delar för sig. Sen tar du tag i dem en och en och drar dem dit du hade tänkt dig. Bilden kan du ta tag i var som helst men textfälten måste du tag tag i kanterna för att kunna dra. Du kan även markera dem (med ett klick på kantlinjen) och sen flytta dem med piltangenterna på tangentbordet. Det är ofta lättare att finslipa på så sätt.

Ska du trycka själv eller lämna in filen till någon annan? Isf kanske du först ska höra med dem om de godkänner förlagor som är gjorda i PowerPoint så att du inte jobbar i onödan.

• Mi na

Glöm mitt förra inlägg. Jag har gröt i huvet. Det var ju inte alls det du ville göra. *gömmer huvudet i sanden*

• Mi na

Hittade en eventuell lösning men som sagt var, kolla först om det är ok med PowerPointformat. Om du kan göra samma sak i Photoshop blir nog kvalitén bättre än det blir i PowerPoint.

Mitt PowerPointförslag:
    När du skrivit texterna går det att högerklicka på kanten och välja Spara som bild... Välj t.ex pngformatet och spara ner alla text-bilderna i valfri mapp. Sen tar du bort dem från PowerPointdokumentet och lägger istället in filerna du sparat som bildobjekt. Dessa kan du sen spegelvända på samma sätt som Isfjord beskrev ovan.

• 1982

Åååhhh!! Tack!! Äntligen fattar jag. Tack så hemskt mycket för hjälpen!! Skrattande

/ Helena v.40
Svar på tråden Spegelvända objekt i powerpoint?