• Anonym (Ä)

Gilla och älska

Min pojkvän säger att han gillar mig sååååå mycket, kanske till och med älskar att han inte vet.
    Hur ska jag ta det att han inte vet? Vet inte en kille om han älskar?

• Svar på tråden Gilla och älska
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Ä) skrev 2024-12-15 02:13:43 följande:

kanske till och med älskar att han inte vet.

Va?
  • Anonym (E)

Ni låter väldigt unga. Då vet man inte alltid vad kärlek är, hur det känns. En annan faktor är att ni kanske inte varit tillsammans så länge.

Ta det som att ni inte har kommit till den punkten än.

• Anonym (Ö)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-15 04:46:48 följande:
    Va?
    Gen Z som inte kan skriva enkla meningar. 
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Ä) skrev 2024-12-15 02:13:43 följande:
    Gilla och älska

Min pojkvän säger att han gillar mig sååååå mycket, kanske till och med älskar att han inte vet.
    Hur ska jag ta det att han inte vet? Vet inte en kille om han älskar?

Han säger att han gillar dig massor. Var nöjd med det. Tolkar jag det rätt som att du vill höra att han älskar dig istället?

Ge det lite tid och ha tålamod. Forcera inte detta. 

• Anonym (Ä)
    Anonym (Tips) skrev 2024-12-15 08:20:11 följande:

Han säger att han gillar dig massor. Var nöjd med det. Tolkar jag det rätt som att du vill höra att han älskar dig istället?

Ge det lite tid och ha tålamod. Forcera inte detta. 

Jag forcerar inget utan undrar bara vad han menar med att han inte vet om han älskar.
  • Queen81

Vad han menar? Han menar att han inte vet om han älskar dig. Hur gamla är ni och Hur länge har ni varit tillsammans? Antagligen behöver han mer tid bara. Det är väl fint att han tycker väldigt mycket om?

• Anonym (Tips)
    Anonym (Ä) skrev 2024-12-15 08:46:15 följande:
    Jag forcerar inget utan undrar bara vad han menar med att han inte vet om han älskar.

Finns det en önskan i dig att han snart säger att han älskar dig? Eller är du nöjd?

Att han säger att han inte vet om han älskar dig än betyder troligtvis på att han inte gör det.. än. Om han kände att han älskar dig så skulle han inte tveka i ordvalet.

Men detta är något positivt. Det innebär att hans ord betyder något och att han inte bara slänger ur sig det för att göra dig nöjd. När han väl kommer till det stadiet så kan du vara säker på att han menar det.

• Anonym (Ä)
    Anonym (Tips) skrev 2024-12-15 09:13:23 följande:

Finns det en önskan i dig att han snart säger att han älskar dig? Eller är du nöjd?

Att han säger att han inte vet om han älskar dig än betyder troligtvis på att han inte gör det.. än. Om han kände att han älskar dig så skulle han inte tveka i ordvalet.

Men detta är något positivt. Det innebär att hans ord betyder något och att han inte bara slänger ur sig det för att göra dig nöjd. När han väl kommer till det stadiet så kan du vara säker på att han menar det.

Jag är så klart nöjd med även att han gillar mig massor men när han nämner att han inte vet att han älskar mig så undrar jag... Vi är 25 år och har varit ihop i 2 månader.
  • Anonym (E)
    Anonym (Ä) skrev 2024-12-15 09:18:43 följande:
    Jag är så klart nöjd med även att han gillar mig massor men när han nämner att han inte vet att han älskar mig så undrar jag... Vi är 25 år och har varit ihop i 2 månader.
    Men sluuuta! Att älska någon kan ta flera månader till!
  • Anonym (Tips)
    Du låter som en bekräftelsekåt 15-åring. Förlåt för det onödiga personangreppet, men du gör det. Försök att tagga ner en aning. Om dessa ord har någon som helst betydelse så tar det betydligt längre tid än 2månader att komma dit.
  • Queen81
    2 mån är ingenting! Det tar tid att älska någon. Först måste man känna varandra, på djupet. Du kan lätt vänta 6 mån till innan du börjar fundera på detta.
  • Tyra myra

Att älska någon är en känsla, en underbar sådan. Det är inget man säger som gåva till någon. Ingenting man kan förvänta sig att någon ska säga.

Det finns de som älskat varandra i många år utan att de har sagt det till varandra, de upplever det ändå.

Tids nog kommer du att erfara hur det känns att älska någon.

Tills dess är det väl ändå huvudsaken att man gillar varandra jättemycket

• Anonym (Ä)

Men ni förstår ju inte vad jag menar. Är inte bekräftelsekåt utan undrar varför han ens nämner att han kanske älskar att han inte vet det om vi inte är där än.

• Queen81
    Anonym (Ä) skrev 2024-12-15 15:24:10 följande:

Men ni förstår ju inte vad jag menar. Är inte bekräftelsekåt utan undrar varför han ens nämner att han kanske älskar att han inte vet det om vi inte är där än.

Han nämner det för att han känner väldigt starkt för dig men inte vet exakt ord på känslan.
  • Anonym (M)

Det är svårt att svara på faktiska frågor för folk på det här forumet. De tror att alla frågor egentligen betyder, vad är eran åsikt om TS som person, hur gammal tror ni TS är osv.
  • Anonym (On point)

Det är väl som han säger. Det är bara han som vet vad det betyder, ingen av oss här är tankeläsare
  • Anonym (dottir)

Det är inte lätt att förstå vad du menar när du inte är så bra på att uttrycka dig på svenska.

Att älska någon efter 8 veckors relation är rätt ovanligt, såvida man inte blir blixtkär. Det händer ju ibland.

Han nämner väl att han kanske älskar för att han känner just så - han har så pass starka känslor att han tror att han kanske älskar dig. Men helt rätt av honom att vänta in sina känslor lite innan han säger de magiska orden.

Lycka till!
Svar på tråden Gilla och älska