• Anonym (Blomma)

Behöver råd

Hej 

Behöver råd.. och är nyfiken på om någon har befunnit sig i liknande situation. 

För lite drygt två år sedan började jag ett nytt jobb. Arbetar i en väldigt kvinnodominerad bransch och där det sällan är särskilt schyssta attityder tjejer sinsemellan. 

Så även vid denna arbetsplats. Jag kom till en arbetsgrupp där jag helt enkelt fick finna mig i att bli utfryst hela mitt första år.
    Man erbjöd mig tjänsten, men sparade negativa referenser. Sedan dess har man letat fel på mitt arbete, övervakat mitt arbete, haft anmärkningar på mig som person och har tagit illa vid sig av att jag snabbt upprättade goda relationer med våra samarbetspartners. Underminerat mitt arbete, min kunskap osv.. Som ny har jag försökt att hålla god min och har egentligen aldrig riktigt sagt ifrån. Förutom vid ett tillfälle? då kritik levererades över ett 10-minuters telefonsamtal och då jag inte gavs något som helst utrymme för att bemöta detta. 

Chefen och hennes bundsförvant; en annan ledartyp med mycket informell makt i gruppen - kör sitt eget race. Vi har inga tydliga mål att arbeta mot och förväntningarna på våra arbetsinsatser är väldigt vaga. 

Tidigt upprättade jag en god relation till våra samarbetspartners som sagt; men de relationerna har man snabbt sett till att kapa och undergräva. Idag hör ingen av dem av sig till mig. Kvar sitter jag med uppgifter som ingen av dem vill ha. 

Jag fick även veta att ?i den här gruppen DELAR VI FAKTISKT MED OSS INFORMATION!? Men det är ingen av dem som delar med sig information mer än nödvändigt till mig och de områden jag arbetar med. 

Nu känner jag att jag börjar få nog och har börjat söka med ljus och lykta efter annat. Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Behöver råd
  • Anonym (Jane)

Jag hade letat nytt jobb mkt tidigare. Men bra att du tar tag i det nu.

Svar på tråden Behöver råd