• Anonym (Hj)

Hjälp

Jag var ute med min vän igårkväll och min pojkvän frågade om jag träffade någon. Ställde honom frågan varför han frågor något sånt, då säger han att han känner på sig det. Säger åt han att han kan komma och möta upp mig och min vän, och han säger att han inte kan att han måste umgås med sin familj.
    Är det något konstigt i det hela? Han var även uppe väldigt sent till typ 3 på morgonen.

• Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (men)

Det konstigaste i mina ögon var att du försökte undvika att svara på frågan. Självklart fortsätter han undra och blir nojig då. Varför svarade du inte bara på frågan? Om du ska vara öppen med vilka vänner du har så var det, liksom.

• Anonym (Hj)
    Anonym (men) skrev 2024-12-15 21:03:12 följande:

Det konstigaste i mina ögon var att du försökte undvika att svara på frågan. Självklart fortsätter han undra och blir nojig då. Varför svarade du inte bara på frågan? Om du ska vara öppen med vilka vänner du har så var det, liksom.

Jag svarade nej och varför han frågar något sånt. Han vet vem min vän är.
  • Anonym (men)
    Anonym (Hj) skrev 2024-12-15 21:07:42 följande:
    Jag svarade nej och varför han frågar något sånt. Han vet vem min vän är.
    Så, du ljög och pressade tillbaka. Låter som att han faktiskt har något att faktiskt undra över, eftersom du döljer att du träffade din vän.
  • Anonym (Hj)
    Anonym (men) skrev 2024-12-15 21:15:53 följande:
    Så, du ljög och pressade tillbaka. Låter som att han faktiskt har något att faktiskt undra över, eftersom du döljer att du träffade din vän.
    Du fattar ju inte. Han visste redan att jag var med min vän utan hans fråga handlade om jag träffade någon då jag var med min vän. Läs ordentligt.
  • Anonym (Ami)
    Anonym (men) skrev 2024-12-15 21:15:53 följande:
    Hur står det till med läsförståelsen?
  • Anonym (men)
    Anonym (Hj) skrev 2024-12-15 21:17:52 följande:
    Du fattar ju inte. Han visste redan att jag var med min vän utan hans fråga handlade om jag träffade någon då jag var med min vän. Läs ordentligt.
    Ja, jag förstod det. Jag anser dock att ditt svar på frågan verkade vara till för att provocera honom. 

En normal kommunikation hade varit:

Han: "Träffade du någon?"
    Du: "Ja, XX." Dvs in vän.

Då hade du varit öppen, inte svarat undvikande, och inte provocerat och ifrågasatt, utan hade helt enkelt, du vet, svarat på frågan.
  • Anonym (Hj)
    Anonym (men) skrev 2024-12-15 21:31:28 följande:
    Ja, jag förstod det. Jag anser dock att ditt svar på frågan verkade vara till för att provocera honom. 

En normal kommunikation hade varit:

Han: "Träffade du någon?"
    Du: "Ja, XX." Dvs in vän.

Då hade du varit öppen, inte svarat undvikande, och inte provocerat och ifrågasatt, utan hade helt enkelt, du vet, svarat på frågan.
    Men du förstår ju inte. Han vet redan att jag var med min vän, vi höll konversationen under dagen. Han menade någon ny under tiden då jag var med min vän.
  • Anonym (men)
    Anonym (Hj) skrev 2024-12-15 21:42:36 följande:
    Men du förstår ju inte. Han vet redan att jag var med min vän, vi höll konversationen under dagen. Han menade någon ny under tiden då jag var med min vän.
    Och ditt svar borde ha varit "Jag träffade X", dvs din vän, och du borde ha stått för det och du borde inte ha ifrågasatt hans fråga.

Hur många gånger måste jag skriva det innan du förstår?
  • Anonym (Nä)

Han verkar sjukligt svartsjuk. Ta ett gott råd och gör dig av med honom snarast.

• Anonym (Nä)

Och du gjorde inte fel som svarade med en motfråga på hans svartsjuka!

Svar på tråden Hjälp