• Anonym (Gift kvinna)

Hur ofta träffar ni vänner?

Ni med små barn, hur ofta är ni iväg och träffar vänner? Egentid alltså, utan familjen. 

• Svar på tråden Hur ofta träffar ni vänner?
  • Anonym (3-barn)

Aldrig...har jag insett. Jag umgås med barnen, familjen och typ barnens kompisars föräldrar. Men trivs med det, mitt val.  Har fått kritik av min egna mamma som säger; varför har du inga vänner. Brukar svara jag har det men just nu fokuserar jag på det jag tycker är viktigare, tex mina barn. 

• Anonym (Gre)

Nu är mina barn stora men när de var små så umgicks jag med mina vänner i princip lika mycket som jag gör idag. Varken jag eller mina vänner tog avstånd från varandra bara för att jag hade småbarn. Tycker ju att har man vänner så ska man även ta vara på dem. Om man lägger dem på hyllan eller vännerna försvinner så är man kanske inte så bra vänner. 

• Anonym (c)
    Anonym (Gre) skrev 2024-12-16 22:24:07 följande:

Nu är mina barn stora men när de var små så umgicks jag med mina vänner i princip lika mycket som jag gör idag. Varken jag eller mina vänner tog avstånd från varandra bara för att jag hade småbarn. Tycker ju att har man vänner så ska man även ta vara på dem. Om man lägger dem på hyllan eller vännerna försvinner så är man kanske inte så bra vänner. 

utan barnen?
  • Anonym (Gre)
    Anonym (c) skrev 2024-12-16 22:24:50 följande:
    utan barnen?
    Ja, jag kunde umgås med mina vänner utan att ta med barnen jämt. Men det var heller inga problem att ta med dem heller beroende på vad vi skulle hitta på. 
  • Anonym (Gift kvinna)
    Anonym (Gre) skrev 2024-12-16 22:24:07 följande:

Självklart ska man ta hand om sina vänner! 
    Men hur hinner folk? Man kanske jobbar kväll eller helg, barnen har fritidsaktiviteter, den andra partnern ska också träffa sina vänner och tex träna, allt som ska fixas med hus, handling osv. Kanske barnen också ska få göra saker och med småbarn behöver ofta en vuxen vara med. En vecka har bara 7 dagar..
  • Anonym (Gre)
    Anonym (Gift kvinna) skrev 2024-12-16 22:32:00 följande:
    Men hur hinner folk? Man kanske jobbar kväll eller helg, barnen har fritidsaktiviteter, den andra partnern ska också träffa sina vänner och tex träna, allt som ska fixas med hus, handling osv. Kanske barnen också ska få göra saker och med småbarn behöver ofta en vuxen vara med. En vecka har bara 7 dagar..
    Det var ju inte så att jag träffade mina vänner varje vecka eller så och det gör jag inte nu heller då allt annat ska klaffa men om man verkligen vill så hittar man en lucka någonstans. Sen behöver man inte träffas i timmar utan räcker ju kanske med någon timme eller så. Träffar tex en vän direkt efter jobbet ibland bara på en fika tills hon åker hem med sin sambo och i samband med det så handlar jag ibland innan jag drar hem. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Gift kvinna) skrev 2024-12-16 22:32:00 följande:
    Handlar om prioritering, vad man lägger tid på. 
Svar på tråden Hur ofta träffar ni vänner?